וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ מצטרף ללבני: "יחימוביץ' דחתה את ידי המושטת"

פנחס וולף

6.12.2012 / 9:54

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר טען כי יחימוביץ' נטשה את סדר היום המדיני. "בלי הסדר מדיני לא יהיה צדק חברתי", אמר פרץ. "זו הפעם הראשונה שבה חוויתי שנאת חינם מביתי הפוליטי"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

"לא יכולתי לעזור ליחימוביץ', כי היא תמיד דחתה את ידי המושטת משיקוליה היא. אין לה זכות לוותר על החזון המדיני - בלי הסדר מדיני לא יהיה צדק חברתי, והשילוב ביניהם הוא המפתח לצמיחה ולצמצום פערים". כך הסביר הבוקר (חמישי) ח"כ עמיר פרץ את עריקתו ממפלגת העבודה לטובת רשימת "התנועה" בראשות ציפי לבני, במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב. פרץ ציין כי הוא מכבד את יחימוביץ', שנבחרה בצורה דמוקרטית, וכי היא "קיבלה את כל הגיבוי". אולם לדבריו, "בכל מערכת בחירות בוחרים קטר מרכזי, והפעם הקטר הוא המאבק לצדק חברתי, אך יש להצמיד לו קרונות נוספים - בהם הקרון המדיני. גם הקרון החברתי וגם המדיני הם באותו גודל, ולשניהם מחכים בתחנה אזרחים".

"כבר חוויתי שנאת חינם", המשיך פרץ, "אך זו הפעם הראשונה בחיי שחוויתי מהי שנאת חינם שמגיעה מהבית הפוליטי שלי, מהי שנאת חינם של שותפיך מבית. מסתבר שהיא קשה יותר ופוגעת יותר - ועל מה יצא הקצף, על כי דיברתי שלום? רדפתי שלום?". פרץ הוסיף כי "בעת האחרונה פתחתי במסע פיוס עם כל מי שחשבתי שקיימים משקעים ביני לבינו. הגעתי למסקנה שמשקעים לא יכולים להפוך לתכנית עבודה. התפייסתי עם התנועה הקיבוצית, התפייסתי עם עופר עיני וחברי להסתדרות, רציתי להתפייס גם עם שלי יחימוביץ', ביקשתי פגישה כדי שנוכל להבהיר את המחלוקות בינינו. המתנתי לאותה פגישה, אך אני אינני מתחייב לכפות את עצמי על איש".

ציפי לבני ועמיר פרץ, דצמבר 2012. דרור עינב
נוטש את העבודה, מצטרף לתנועה. פרץ ולבני, הבוקר/דרור עינב

"אני פונה אל הליכודניקים בכל מקום, ובעיקר בפריפריה", אמר פרץ בסיפא של דבריו. "אתם תביאו תקווה למדינת ישראל. תבהירו לנתניהו וליברמן שאתם לא בכיס שלהם, שהוא לא יכול להתעלם מכם ארבע שנים". פרץ הסביר כי גם יו"ר מפלגתו החדשה צמחה בגוש הימין, אולם היה לה אומץ להביט אל המפה בעיניים פקוחות". "אני פונה אליכם אחיי ואחיותיי הליכודניקים בכל הארץ, בואו תהיו אתם אלה שמחזירים את השיטה ששטה אל קרחון למסלול הנכון", חתם.

בתום דבריו של פרץ, לבני שבה לדוכן והוסיפה: "אני מאמינה בערכים שתנועת החירות והליכוד היו אמורים לעמוד בהם, מדינה יהודית ודמוקרטית, לאומית וליברלית - כל מה שהליכוד ניפץ בשנים האחרונות. הקמתי את התנועה כדי לקדם גם את הנושא המדיני וגם את הנושא החברתי, מתוך אמונה באותם ערכים שחונכתי עליהם. מפלגת העבודה קיפלה את הדגל המדיני, הכניסה אותו מתחת לשולחן, לא מוכנה להניף אותו, ולכן, במצב המדיני החמור שישראל הגיעה אליו, לא אכפת לנו שידברו איתנו על 'תרגילים'. אנחנו מוכנים לכל ביקורת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

לבני: "פרץ אמיץ"; סירבה להתחייב שתמליץ על יחימוביץ'

לבני סירבה להתחייב שתמליץ על ראש המפלגה הגדולה בגוש המרכז-שמאל כמועמדה לראשות הממשלה, באם תהיה זו שלי יחימוביץ'. קודם לכן הציגה לבני את ה"הרכש" הטרי, אותו כינתה "אדם שהחליט לתרגם את הדאגה שלו לישראל לצעד אמיץ". "בימים אלה אנחנו רואים את האתגרים המדיניים כאשר הממשלה מובילה את ישראל בהחלטות חסרות אחריות לבידוד מדיני", המשיכה לבני, "ידידות של ישראל מזה שנים מפנות לנו עורף. הן מאמינות בישראל, אך הן מתנגדות למדיניות הממשלה הזאת - כמוני. לכן הקמנו את התנועה, כדי להיות אלטרנטיבה לממשלה הקיצונית שמדרדרת את ישראל בכל מובן. זאת הסיבה שבחרנו יחד לשלב כוחות, להציג לישראל אלטרנטיבה פוליטית שלא מפחדת להרים את הדגל המדיני ושלא חוששת לפעול למען שוויון בנטל, ולא מהססת לשנות את סדר העדיפויות למען שוויון הזדמנויות לכל החברה בישראל. אנחנו כאן כדי להילחם על הארץ".

ציפי לבני ועמיר פרץ, דצמבר 2012. דרור עינב
השלכות החיכוך עם יחימוביץ'. פרץ ולבני, הבוקר/דרור עינב

פרץ, שכיהן בעבר כיו"ר העבודה, ביקר באחרונה את משנתה המדינית של יחימוביץ', במה שכנראה סלל את המהלך. שרת החוץ לשעבר ויו"ר "התנועה", ציפי לבני, מציגה הבוקר את רשימתה הסופית לקראת הבחירות לכנסת ה-19. בנוסף לפרץ, תציג לבני את המצטרף הטרי הנוסף לרשימתה, אלוף במילואים אלעזר שטרן, שכיהן בין היתר כראש אגף כוח האדם בצה"ל. לבני צפויה להכריז על שמות נוספים במסגרת הרשימה, וכמו כן אמורה להציג סדר המועמדים ברשימתה.

לא רק פרץ ושטרן: מצנע, שטרית וניצב בדימוס ברשימת לבני

אתמול הודיעה לבני על הצטרפותו של ניצב בדימוס דוד צור, שכיהן בין היתר כמפקד משמר הגבול ומפקד מחוז תל-אביב במשטרה, ובימים האחרונים הודיעה גם על הצטרפותם של יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, וכן על הצטרפותם של שבעה חברי כנסת ממפלגתה הקודמת, קדימה, בהם השר לשעבר, מאיר שטרית, שצפוי להתברג בצמרת הרשימה.

מוקדם יותר, בשיחה עם וואלה! חדשות, התייחס שטרן להחלטתו להצטרף לרשימתה של לבני. לדבריו, "כיוון שמצאתי שזאת המסגרת הכי מתאימה והכי אמינה שאוכל לקדם דרכה את הנושאים הכי חשובים עבורי של דת ומדינה. עם חופש פעולה מדיני. ציפי לבני היא אישה ראויה והיכולת שלה לעמוד על עקרונות, היא דבר חשוב בעיניי". במענה לשאלה מדוע החליט לחבור ללבני ולא ליאיר לפיד או לחיים אמסלם, השיב שטרן: "הם בסדר בעיניי. היו לי הצעות מפתות לא פחות במערכת הפוליטית. בסוף עשיתי את השיקולים שלי. אהיה בהובלה ברורה במפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully