וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם עודפים בין מפלגת העבודה למפלגת לפיד

פנחס וולף וטל שלו

3.12.2012 / 12:18

בעוד בבחירות הקודמות, העדיפה העבודה לחתום עם מרצ על הסכם לחלוקת עודפי הקולות, הפעם היא חתמה על הסכם עם "יש עתיד". גורמים בעבודה: "עכשיו ברור מי במרכז ומי בשמאל"

הסכם עודפים ראשון נחתם: יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד חתמו היום (שני) על הסכם עודפים בין שתי המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-19. משמעות ההסכם היא כי במצב שבו עודפי הקולות של שתי המפלגות יצטברו לכלל מנדט נוסף – תזכה במנדט זה המפלגה שלה יהיה עודף קולות גדול יותר. בעזרת ההסכם יכולה מפלגה לזכות במנדט, שאלמלא הסכם העודפים לא הייתה זוכה בו.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר, יצחק בוז'י הרצוג, עמיר פרץ בטקס הכרזת רשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת. נמרוד סונדרס
העדיפה את לפיד על מרצ. יחימוביץ' עם נבחרת העבודה/נמרוד סונדרס

בדרך כלל, מפלגות בעלות קרבה אידאולוגית נוהגות לחתום ביניהן על הסכמי עודפים. בבבחירות קודמות - לכנסות ה-14, ה-15, ה-16 וה-18 - חתמה מפלגת העבודה על הסכם כזה עם מרצ. הפעם היא בחרה שלא לעשות זאת. לדברי גורמים בעבודה, ההסכם עם "יש עתיד" - שנחתם לאחר מספר שבועות של מגעים - מבהיר "מי במרכז ומי בשמאל".

בבחירות הקודמות 16 מפלגות חתמו על הסכם עודפים זו עם זו. מעבר להסכם בין מפלגת העבודה ומרצ, נחתמו הסכמים בין הליכוד וישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה, חד"ש ורע"מ-תע"ל, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, קדימה ומפלגת הירוקים, "צבר" ו"גיל" וכן "התנועה הירוקה" עם "מימד" ו"ישראל חזקה".

אם ההסכמים הנוספים שייחתמו לקראת הבחירות לכנסת ה-19 ייחתמו לפי קירבה אידיאולוגית, הרי שההערכה היא כי שרשימת הליכוד-ביתנו תחתום על הסכם עם הבית היהודי, החרדים והערבים יישארו עם אותם הסכמים ו"התנועה" של ציפי לבני אולי תחתום עם מרצ. נותר לראות עם איזו מפלגה תחתום קדימה על הסכם עודפים.

יו"ר מרצ זהבה גלאון מסרה בתגובה: "ההחלטה של יחימוביץ' לחתום הסכם עודפים עם 'יש עתיד' היא הוכחה מוחצת לכל מי שעד כה פקפק בכך: יחימוביץ' תוביל את העבודה לממשלת ביבי וליברמן המסוכנת. מרצ, שבבחירות האחרונות איבדה מנדט לעבודה בעקבות הסכם העודפים איתה, שמחה על כך שהיא לא תהיה זו שתעזור לנתניהו לקבל נציג נוסף בממשלה שלו וגם לא כדי לעזור ליחימוביץ' לקדם עצמה לתפקיד מיניסטריאלי על חשבון האינטרסים של כלל הציבור בישראל".

לקריאה נוספת:
כל אנשי לפיד: הרשימה המלאה לכנסת
פרץ נגד יחימוביץ': "הבהירי את עמדות המפלגה"
המנצחים והמפסידים הגדולים בפריימריז בעבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully