וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יועז הנדל ואלעזר שטרן בצמרת הרשימה של לבני

פנחס וולף

2.12.2012 / 12:22

מי ששימש כיועצו של ראש הממשלה נתניהו, וכן ראש אכ"א בצה"ל בעבר, ישולבו בחמישיה הראשונה. גם מאיר שטרית הודיע על הצטרפותו - ובכך השלים את שביעיית המתפלגים מקדימה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו במסיבת העיתונאים בה הכריזה לבני על הקמת מפלגה)

איש סודו של נתניהו חובר ללבני: ראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, יועז הנדל, חובר לרשימת "התנועה", שהקימה שרת החוץ לשעבר, וישתלב בחמישייה הראשונה, יחד עם ראש אכ"א בצה"ל לשעבר, אלוף אלעזר שטרן. לפי המסתמן, השניים יצטרפו לרשימה, וזאת במטרה "למשוך" את הרשימה ימינה.

מוקדם יותר נודע כי חבר הכנסת מאיר שטרית החליט לפרוש מקדימה כדי לחבור ל"תנועה", ובכך הוא מצטרף לשישה חברי כנסת שכבר הודיעו על הצטרפותם ללבני: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. ועדת הכנסת צפויה מחר לדון בבקשת השביעייה לפלג את סיעת קדימה, ואם זו תתקבל - תזכה לבני לדמי מימון מפלגות שנחוצים לניהול קמפיין הבחירות שלה. לפי ההערכות, שטרית יתברג בחמישייה הפותחת של רשימת לבני לכנסת.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

מאיר שטרית בכנס הכלכלי החברתי, אוקטובר 2010. אורי לנץ
הודיע למופז על החלטתו. שטרית/אורי לנץ

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר שטרית כי ייתכן שגם מפלגת הגמלאים – שביקשה ממנו לעמוד בראשה – תצטרף ל"תנועה". לפני הצהריים הוא הודיע ליו"ר קדימה, שאול מופז, על החלטתו.

שטרית, שהיה ממבקריה החריפים של לבני כאשר כיהנה כיו"ר קדימה, ואף תמך במופז לתפקיד יו"ר המפלגה, אינו מתרגש מהאמירה של גורמים בקדימה לפיה מתן דמי מימון מפלגות ללבני הוא "שוד הקופה הציבורית". "מי שעשה את החוב בזמנו, זה לא ציפי לבני", הדגיש. "היא לא טיפלה בו טוב בזמנו, אבל היא קיבלה בירושה מאולמרט. בבחירות המוניציפליות הגירעון של קדימה היה 25 מיליון שקלים. ברור שהיא יכלה לעשות יותר".

לדבריו, "לא תמכתי בלבני, כי חשבתי שהיא אחראית לכמה דברים ומבחינתי האלטרנטיבה היתה מופז. אני מקווה שהיא למדה את הלקח. אני לא מהסס לבקר גם את המנהיגים שלי, אבל אני לויאלי למערכת".

בתוך כך, אלוף במילואים עמרם מצנע יהיה במקום השני ברשימת "התנועה" של לבני. השניים יקיימו ב-16:30 מסיבת עיתונאים, שבה הם צפויים להודיע על כך באופן רשמי. אדם נוסף שלבני פנתה אליו הוא מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, שהודיע לה במהלך סוף השבוע כי לא יצטרף לחיים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully