וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין דירה ביפו לאלפקות בנגב: השאלון עם סתיו שפיר

הפעילה החברתית שמתמודדת בפריימריז של מפלגת העבודה, תנסה לקדם דיור בר-השגה אם תיבחר לכנסת. מעבר לכך, היא מתכננת לחתום על כרטיס לתרומת איברים. השאלון הזהה למועמד

סתיו שפיר (27) היא פעילה פוליטית וממובילות המחאה החברתית בישראל בקיץ 2011. בעבר היא הייתה עיתונאית. באוקטובר 2012 הצטרפה שפיר למפלגת העבודה, ולקראת הבחירות המוקדמות שיתקיימו בה מחר - השיבה המתמודדת על "השאלון הזהה למועמד" של וואלה! בחירות 2013.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

1. מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

הבוקר בשעה שש וחצי, במכולת ליד הדירה השכורה שלי ביפו. קניתי ביצים, לחם וירקות לארוחת בוקר שאכלתי עם הצוות שלי. אני משתדלת תמיד לקנות במכולות כדי לתמוך בעסקים הקטנים.

2. האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

ברור. אני חושבת שמדינת ישראל צריכה לאפשר, לצד המסלול האורתודוכסי, גם מסלול אזרחי לנישואים, שיקנה לזוגות המתחתנים אותו מעמד משפטי ואותן זכויות שמקבל מי שבוחר במסלול הקיים. המסלול האזרחי הזה צריך להיות פתוח גם בפני זוגות בני אותו מין.

3. האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

לא. מודה, פאשלה שלי. רצה לחתום.

4. לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומר לו?

הייתי אומרת לו שיעשה טובה וישחרר גם אותנו הישראלים וגם את בני העם שלו מהמדיניות הקיצונית והאלימה שהוא מנהיג ומהלכת אימים על כולנו.

5. מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

מכון טאוב. כדי לקרוא את הדו"ח שהם הוציאו אתמול על מצב הצעירים בישראל.

6. מני שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

חוק לקידום לדיור בר-השגה - יחייב שילוב של דירות קטנות, דירות להשכרה לטווח ארוך ודירות במחיר מפוקח בפרויקטים הנבנים בישראל, כנהוג במדינות המערב.

חוק העסקה ישירה במערכת החינוך - יפסיק את התופעה המזיקה והמכוערת של העסקת מורים כעובדי קבלן. יש היום עשרות אלפים כאלה, והתופעה רק הולכת ומתרחבת. זה פוגע, כמובן, במורים - שעובדים בתנאים בלתי-נסבלים - אבל יותר מכל זה פוגע בתלמידים, שמקבלים חינוך הרבה פחות איכותי.

חוק השקעה מתקנת בתשתיות בריאות בפריפריה - יסדיר הקצאת משאבים כמו מיטות, ציוד רפואי וכוח אדם בצפון ובדרום הארץ, תוך דגש מיוחד על הכשרת כוח אדם רפואי מקרב אוכלוסיית הפריפריה. לא ייתכן שבפריפריה הנגישות לטיפול רפואי איכותי נמוכה בהרבה, וכתוצאה מכך איכות החיים יורדת וגם אורך החיים הממוצע.

7. מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

מצפה רמון, עם פעילי מחאה מכל הארץ, כדי לנוח ולחשוב מה הלאה. עבר עלינו קיץ מטורף, וגם חורף לא קל בכלל, והיינו צריכים להתרחק קצת מהכל כדי לחשוב על עתיד המאבק, על הכיוון שאליו אנחנו הולכים, ועל מה אנחנו מרגישים בתוך כל זה. דיברנו כל הלילה בחושך המוחלט של המדבר על הדברים הכי אישיים והכי כלליים, ואפילו כתבנו קצת. כשעלתה השמש, גילינו שאנחנו מוקפים באלפקות.

8. באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

המדיניות היום גורמת לבזבוז משאבים ומאמצים על האנשים הלא נכונים. אני תומכת במדיניות של אי-הפללה, לצד החמרה בענישה לסוחרי סמים והשקעה גדולה יותר בגמילה, מניעה ושיקום.

9. האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

נדמה לי שאם לי או למישהו מהחברים שלי היה כסף לקנות בית, היה לנו הרבה יותר קשה לשכנע אנשים לישון באוהלים במחאה. היום אני גרה בדירה שכורה ביפו עם עוד שלושה שותפים, שתומכים מאוד בכך שהשותפה שלהם רצה לכנסת ומוכנים לספוג את העובדה שאני כמעט לא מגיעה הביתה.

10. מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

אני מאמינה שצריך לפתוח בהידברות עם הגורמים המתונים בצד הפלסטיני ותומכת בהסכם שיתבסס על מתווה קלינטון ויוביל להקמת שתי מדינות. אני חושבת שזה אינטרס עליון, קודם כל של ישראל ציונית ודמוקרטית, ולכן חשוב להתייחס ברצינות לכל הצעה שמתבססת על הקווים האלה.

מדור "השאלון הזהה למועמד" בוואלה! בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully