וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקצוע הפוליטיקה, אין נסיכים בלי צבא

און לוי

28.11.2012 / 14:03

ההתרסקות של "נסיכי" הליכוד בפריימריז רק מוכיחה שכדי להיות פוליטיקאי צריך גם להתאמץ בפעילות שטח. האסטרטג און לוי סבור שגם מי שמתבצר בארמון יצטרך לבסוף לרדת אל העם

ההתרסקות המוחלטת של השרים בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן בפריימריז של מפלגת הליכוד מוכיחה שוב כי הפוליטיקה היא מקצוע. מי שלא יודע לעשות פוליטיקה, ומי שעשייה פוליטית מבחינתו היא דבר מגונה, יואיל בטובו לחפש מקצוע אחר.

בחיים הציבוריים, הפוליטיקאי חייב לדעת לכתת רגליים, לסחוף אחריו אנשים, להיפגש איתם, להוביל אותם ולפעול למענם. אין זה מספיק להיות השר הממונה על הקשר עם הציבור - צריך גם לדעת לעשות את זה. מי שלא משכיל לעבוד בפוליטיקה, ואינו מצליח ליצור סביבו פעילים ותומכים שילכו אחריו לכל מקום, דינו להישאר בחוץ.

לא זו בלבד שכפוליטיקאי אתה חייב לבצע עבודת שטח תמידית, אתה בטח ובטח לא יכול לשדר התנשאות והתייפייפות, ולהעביר מסר שאינך מוכן לקחת חלק במשחק הפוליטי-מפלגתי. אינך יכול להביט על הפוליטיקאים מלמעלה, ולהתהדר בעובדה שאינך עושה פוליטיקה.

גם במפלגות של מנהיג יחיד צריך לעשות פוליטיקה

נכון, לא כך הדבר הוא בכל המפלגות, וישנן מפלגות ששיטת הבחירה הפנים-מפלגתית שלהן יוצרת מנהיג יחיד שעל פיו יישק דבר. גם במפלגות מן הסוג הזה צריך ללמוד לעשות פוליטיקה, אך מדובר בפוליטיקה מסוג אחר.

ב"ישראל ביתנו", אתה חייב לשמור על יחסים יוצאים מן הכלל עם הראש, אביגדור ליברמן, ובד בבד לתמרן בין עשייה ענפה לחוסר-הבולטות שתאיים עליו. כשיש מנהיג יחיד, שקובע את סידור הרשימה, הוא צריך להיות נקודת ההתייחסות הפוליטית שלך. במפלגת "יש עתיד", הפוליטיקאים החדשים יצטרכו ללמוד את כללי המשחק, ולעת עתה הכל מתחיל ונגמר אצל יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, ואצל הוועדה המסדרת שבראשה הוא עומד.

ובכל זאת, גם במפלגות של מנהיג יחיד דומיננטי, כולם יצטרכו ללמוד לעשות פוליטיקה. ב"ישראל ביתנו" רבים לא יוכלו להחזיק זמן רב תחת כנפיו של ליברמן, שבסופו של דבר יעשה מצדו פוליטיקה בתוך הליכוד. במפלגת "יש עתיד", וכבר החל מהבחירות הקרובות, הפוליטיקאים ילמדו לעשות פוליטיקה, על מנת להכין את היום שאחרי לפיד.

ההוכחה המובהקת לכך היא הקמתה של קדימה. בתחילת הדרך, כל שהספיק לפוליטיקאים היה הקשר עם אריאל שרון. אך מהר מאוד המציאות טפחה על פניהם, הפריימריז הגיח ומי שלא ידע לייצר סביבו מאמינים, תומכים, פעילים ומתנדבים, נזרק מהר מאוד החוצה.

נוסף לפעילות השטח, גם ברמה ההצהרתית, האופציה של ישיבה על הגדר אינה מתקבלת על הדעת. גם אם אתה משדר קו מתון, גם אם אתה נתפס כגורם הליברלי והמתון של המפלגה, אתה חייב לדעת לעשות את זה בתשוקה ובלהט, כדי לסחוף אחריך אנשים, וליצור גרעין קשה שיתמוך בך ביום פקודה.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי ושותף בחברת יחסי הציבור והדוברות "ספוט תקשורת ואסטרטגיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully