וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לבני זוכה ב-7 מנדטים; גוש הימין לא נפגע

הליכוד-ביתנו גורף על פי סקר "הארץ" 39 מנדטים, העבודה ו"יש עתיד" יורדות כל אחת בחמישה מנדטים - 18 ושמונה בהתאמה. בנוסף, הציבור לא רואה בלבני מתחרה אמתית לנתניהו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהכרזה של לבני על ריצה בבחירות הבאות)

חזרתה של ציפי לבני לפוליטיקה בראש רשימת "התנועה" איננה גורעת מנדטים מגוש הימין, היא גורמת לפיצול מעמיק בגוש המרכז-שמאל, ורוב גדול של הציבור הישראלי אינו סבור ששרת החוץ לשעבר תהיה ראשת ממשלה טובה יותר מראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו – כך עולה מסקר שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון "הארץ". הסקר, שנערך אתמול על ידי מכון דיאלוג בראשות פרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, מאשר את ההערכות שהתרוצצו במערכת הפוליטית, לפיהן ריצה של לבני ברשימה עצמאית תפגע בעיקר במפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ובמפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'.

הרשימה החדשה של לבני משיגה, על פי הסקר, שבעה מנדטים, בעוד הליכוד-ביתנו גורף 39 מנדטים – לעומת 35 בסקר קודם שפורסם בערוץ 10. לפיד סופג מכה אנושה כשרשימתו יורדת מ-13 מנדטים לשמונה בלבד ומפלגת העבודה זוכה ב-18 מנדטים לעומת 23 בסקר קודם. תוצאות הפריימריז בליכוד פוגעות במקצת בבית היהודי, שיורד במנדט אחד – מתשעה מנדטים לשמונה; ש"ס איננה מצליחה להתרומם מעל ל-11 המנדטים בהם זכתה בכנסת האחרונה, למרות כניסתו של אריה דרעי לתמונה, ומרצ, שככל הנראה שבה להוות אלטרנטיבה עבור מצביעי שמאל, עולה מארבעה לחמישה מנדטים.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני ובנימין נתניהו. Bernat Armangue, AP
אין תחרות. נתניהו ולבני/AP, Bernat Armangue

כאמור, בתמונה הבין-גושית אין חדש תחת השמש: גוש הימין-דתיים, חוזה הסקר, יגרוף 69 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל, כולל המפלגות הערביות, יגרוף 51 מנדטים בלבד. עוד עולה מהסקר כי מפלגת קדימה, הגדולה בין המפלגות בכנסת הנוכחית, נעלמת לחלוטין מהמפה, כשאינה עוברת את אחוז החסימה; מפלגתו החדשה של הרב חיים אמסלם – עם שלם – גורפת שלושה מנדטים, ועוצמה לישראל – הרשימה המשותפת לאריה אלדד ומיכאל בן ארי, מגרדת את אחוז החסימה מלמטה. גם מפלגת העצמאות, שבסקרים אחדים קיבלה כבר ארבעה מנדטים, נופלת לאחר פרישתו של אהוד ברק מהחיים הפוליטיים ואינה מקבלת אף מנדט.

מעקב: מפת הסקרים בחודשים האחרונים

בנוסף למפת ההצבעה למפלגות, שאלו הסוקרים גם על מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה. בנושא הזה, מוחץ נתניהו את לבני, כאשר 66% מהנשאלים סבורים שהוא האדם המתאים ביותר לתפקיד, בעוד ש-21% בלבד סבורים שלבני מתאימה יותר (21% לא יודעים לקבוע). יומיים אחרי שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, זוכה שר הביטחון, אהוד ברק, לעדנה מסוימת, כאשר כמחצית מהישראלים, 46%, רוצים לראות אותו בתפקיד שר הביטחון גם בממשלה הבאה, ו-39% מתנגדים.

בתוך כך, הרשימה החדשה של לבני, "התנועה", צפויה להיבנות בעיקר על פורשי קדימה, כאשר שישה חברי כנסת מטעמה צפויים לחבור ללבני באופן כמעט ודאי, ועדיין ניטש קרב על חבר הכנסת השביעי. שלמה מולה, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו יחברו ליו"ר מפלגתם לשעבר, ועל מנת שקדימה תפוצל באופן רשמי מכוח "חוק מופז", צריכה לבני שחבר כנסת נוסף יחצה את הקווים לכיוונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully