וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני מקימה תנועה חדשה: "באתי להילחם למען ישראל"

פנחס וולף

27.11.2012 / 12:29

חברת הכנסת לשעבר הודיעה על שובה לפוליטיקה. במסיבת עיתונאים היא הצהירה: "נתניהו הפסיד אתמול בליכוד ויכול להפסיד בבחירות לכנסת. צריך להשיב את התקווה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

ציפי לבני חוזרת לפוליטיקה ומקימה תנועה חדשה. שם התנועה הוא "התנועה בראשות ציפי לבני". במסיבת עיתונאים שקיימה היום (שלישי) בתל-אביב אמרה לבני: "באתי להילחם למען ישראל". עם זאת, חברת הכנסת לשעבר לא חשפה את ההרכב של רשימתה החדשה.

לבני הצהירה: "מצבה של ישראל מידרדר. אין אלטרנטיבה לראש הממשלה ומי שמייצג את עמדותינו. הבנים שלי אמרו לי: 'תילחמי בשמנו, אנחנו צעירים'". חברת הכנסת לשעבר התייחסה לתוצאות הפריימריז בליכוד שנערך אמש ואמרה כי "נתניהו הפסיד אתמול בליכוד, והוא יכול להפסיד גם את הבחירות. אתמול זה היה הניצחון של פייגלין וההפסד של ביילין. בבחירות זה יהיה ההפסד של נתניהו והניצחון של כולנו".

לדברי לבני, "באתי להילחם למען ישראל דמוקרטית, בה כל האזרחים ללא הבדלי לאום ודת הם אזרחים שווי זכויות. באתי להילחם למען ישראל שתהיה מדינה נאורה מערבית ומתקדמת, למען משרתים בשירות צבאי או לאומי שלא יישאו את הנטל על גבם לבד, על צעירים שמגיע להם להתפרנס בכבוד ולרכוש בית שלהם בלי שישעבדו את עתידם או הוריהם. באתי להילחם נגד הפערים החברתיים".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
חוזרת לפוליטיקה. לבני, היום/דרור עינב

עוד אמרה לבני: "לא ביקשתי לחזור כדי להיות באיזו מפלגה. החזרה שלי היא בגלל חלל שנוצר לציבור הישראלי". בתשובה לשאלה על שיתוף פעולה אפשרי עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמרה לבני: "כשחשבתי שאולמרט רוצה להתמודד אפילו הוקל לי. חשבתי שיהיה מישהו שיכול להציב אלטרנטיבה לראש הממשלה. בסופו של דבר נכנסתי כי המגרש הפוליטי נשאר ריק".

באשר למפלגה שעזבה - קדימה, הצהירה לבני: "הפסדתי בקדימה ועשיתי את מה שהכי ראוי ועזבתי. לא ניסיתי לפצל את קדימה, המשכתי לחיות את חיי. התאונה שקרתה ולא קשורה אליי היא שקדימה נעלמה מהמפה הפוליטית. בחרתי להציג אלטרנטיבה, ואני עומדת שוב למבחן הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
"לא ניסיתי לפצל את קדימה, המשכתי לחיות את חיי". לבני בכניסה למסיבת העיתונאים/דרור עינב

אמש נודע כי קבוצה של חברי כנסת מסיעת קדימה נושאים ונותנים עם יו"ר המפלגה לשעבר לבני, במטרה להצטרף לרשימתה. לדברי אחד מחברי הכנסת המעורבים במשא ומתן, הפילוג מקדימה צפוי להתקיים כבר היום בערב או ביום רביעי בבוקר.

על פי אותו חבר הכנסת, בין השותפים למשא ומתן ישנם יותר משבעה חברי כנסת – המספר הדרוש להתפלגות ממפלגה. לדבריו, רובם משתייכים למחנה לבני במפלגה, אולם יש בהם גם ח"כים הנחשבים בכירים במחנהו של היו"ר הנוכחי, שאול מופז, והבחירה למעשה נמצאת בידיה של לבני.

ציפי לבני מודיעה על הקמת מפלגתה החדשה "התנועה". דרור עינב
פעילי העבודה מפגינים מחוץ לבית סוקולוב/דרור עינב

מאז ההכרזה על מועד הבחירות לכנסת, עלו הערכות שונות בדבר כוונותיה הפוליטיות של לבני, שפרשה ממפלגת קדימה לאחר שהפסידה בפריימריז לשאול מופז. לפי סקר של מכון "מאגר מוחות" מיום חמישי האחרון, מפלגה בראשות לבני תקבל תשעה מנדטים, לעומת 19 מנדטים למפלגת העבודה וארבעה בלבד למפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד.

בתחילת השבוע הודיע לפיד כי הוא מציע ללבני את המקום השני ברשימת מפלגתו לכנסת ה-19. "בימים האחרונים היו לי לא מעט שיחות עם ציפי לבני. היא קיבלה הצעה להיות מס' 2 ברשימת 'יש עתיד' ולהיות שותפה מלאה בכל ההחלטות החשובות. פיצול גוש המרכז אינו טוב לישראל, ואני קורא לה לבוא, לשלב ידיים וכוחות, ולשנות ביחד את המדינה", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

לפיד אינו היחיד שמחזר אחר לבני בתקופה האחרונה. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אף היא קראה ללבני לחבור אליה לקראת הבחירות הקרובות. באירוע "שבתרבות" בסוף השבוע האחרון, אמרה יחימוביץ': "מי שמבקש לחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות". יו"ר העבודה דיברה בשבחה של לבני, וקראה לה לשתף פעולה עמה. "לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית", אמרה יחימוביץ'. "היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. הדרך הנכונה היא לעשות את זה ביחד ולא לחוד".

לקריאה נוספת:
ח"כים מקדימה שוקלים להתפלג ולחבור לציפי לבני
לפיד: הצעתי ללבני להיות מספר 2 שלי
יחימוביץ': על לבני להצטרף למפפלגת העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully