וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הצעתי ללבני להיות מספר 2 שלי

מספר חודשים אחרי שהצהיר כי לא יחבור לחברת הכנסת לשעבר, כתב יו"ר מפלגת יש עתיד בפייסבוק: "אני קורא ללבני לבוא, לשלב ידיים וכוחות - ולשנות ביחד את המדינה"

יאיר לפיד בלחץ? יו"ר מפלגת "יש עתיד" הציע לחברת הכנסת לשעבר להיות מספר 2 ברשימת מפלגתו לכנסת ה-19. על רקע הדיווחים לפיהם בכוונת לבני להכריז השבוע על הקמת מפלגה חדשה בראשותה, ונוכח הסקרים המעידים על ירידה בכוחו של לפיד (בהשוואה לסקרים קודמים), פרסם היום (ראשון) יו"ר מפלגת יש עתיד את הפוסט הבא בדף הפייסבוק שלו: "בימים האחרונים היו לי לא מעט שיחות עם ציפי ליבני. היא קיבלה הצעה להיות מס' 2 ברשימת 'יש עתיד' ולהיות שותפה מלאה בכל ההחלטות החשובות. פיצול גוש המרכז אינו טוב לישראל ואני קורא לה לבוא, לשלב ידיים וכוחות, ולשנות ביחד את המדינה".

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפרסם לפיד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף חודש מרץ השנה, שלל לפיד את האפשרות שיאחד כוחות עם לבני. בתשובה לשאלת אחד הגולשים בדף הפייסבוק שלו נכתב בשמו של לפיד: "לכל מי ששאל: לא דיברתי עם ציפי לבני כבר חודשים ארוכים, ואנחנו לא נחבור למפלגה אחת. אני מאחל לה בהצלחה בכל אשר תלך כי היא אדם הגון וראוי, ומה שבטוח - איני מתיימר לשפוט אם היא נכשלה או הצליחה, כי זה עניינם של בוחרי קדימה".

לפיד אף הוסיף אז: "כפי שהסברתי בעבר - אף פוליטיקאי מכהן לא יהיה במפלגתי. בכל העולם כשפוליטיקאים נכשלים, מחליפים אותם באנשים חדשים עם רעיונות חדשים".

סקרים שנערכו אחרי מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה הצביעו על ירידה בכוחו של לפיד - בפרט אם ציפי לבני תקים מפלגה חדשה. כך, למשל, סקר שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" ופורסם בערוץ 2 ביום חמישי הראה כי מפלגת יש עתיד מקבלת ארבעה מנדטים בלבד, לעומת תשעה מנדטים למפלגה בראשות לבני.

לקריאה נוספת:
לפיד: היה ברור שנהיה קצת פחות רלבנטיים אחרי המבצע
סקר: לבני מרסקת את לפיד: מקבל ארבעה מנדטים בלבד
פרשנות: צה"ל נצר את האש, הלחימה הפוליטית התחדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully