וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בבית היהודי: סלומיאנסקי שני, אורבך רביעי

יהושע בריינר

14.11.2012 / 15:29

חזרה מפתיעה למסדרונות הכנסת של ח"כ לשעבר סלומיאנסקי, אשר התמקם במקום הראשון ודחק את אורי אורבך אל עבר המקום הרביעי. המועמדת החילונית איילת שקד הונחתה למקום השלישי

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

פנים חדשות-ישנות בבית היהודי: תוצאות הבחירות המקדימות במפלגה הדתית-לאומית פורסמו בצהריים (רביעי) במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית העיתונאים בתל אביב. ההפתעה הגדולה של הבחירות היא חזרתו לחיים הפוליטיים של חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומיאנסקי, תושב אלקנה שלא נכנס לכנסת האחרונה אולם נחשב לעסקן פוליטי בולט בקרב הציבור הדתי-לאומי, ונבחר למקום השני ברשימה – מיד לאחר היו"ר נפתלי בנט, אשר כאמור, נמצא במקום הראשון. למקום השלישי ברשימה הפתיעה המועמדת הצעירה איילת שקד, שנתמכה על ידי בנט. שקד, תושבת תל אביב, חילונית, ממקימות תנועת "ישראל שלי" עוררה סערה בקרב חלק מהציבור הדתי שדגל בכך שעל חברי המפלגה להיות שומרי מצוות.

במקום הרביעי זכה חבר הכנסת אורי אורבך שהיה המועמד המוביל לקבל את מספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות. עבורו מדובר באכזבה, שכן הוא היה אמור להוביל את המפלגה לצד של בנט. במקום החמישי נכנס סגן ראש עיריית באר שבע אבי וורצמן, שנתמך גם הוא על בנט. במקום השישי נמצא מוטי יוגב, סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין לשעבר ומזכ"ל תנועת בני עקיבא. את העשיריה הפותחת משלימים יוני שדבון, שולי מועלם, ג'רמי גימפל ורחמים ניסים. תוצאות הבחירות הרשמיות הועברו בשידור חי בוואלה! חדשות.

מדובר ברשימה שמרבית אנשיה מורכבים מאנשיו של בנט, אולם כניסתו הגבוהה של סלומיאנסקי הוותיק מהווה הפתעה גדולה. אחד החסרונות הבולטים ברשימה הינה העובדה כי בששת המקומות הראשונים, הנחשבים בשלב זה כריאליים בשל השילוב הצפוי עם נציגי מפלגת האיחוד הלאומי, אין מועמד יוצא עדות המזרח. במפלגה היו כבר כאלו שהביעו חשש כי הדבר ירחיק את המצביעים המסורתיים יוצאי עדות המזרח.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
בששת המקומות הראשונים, הנחשבים בשלב זה כריאליים, אין מועמד יוצא עדות המזרח. פרסום התוצאות, היום/נמרוד סונדרס

"לא יכולתי לחשוב על נבחרת טובה יותר עבור כל עם ישראל", אמר בנט, אשר ניצח לפני כשבוע את זבולון אורלב בבחירות לראשות המפלגה, הפעם הראשונה בה נערך פריימריז במפלגה הדתית לאומית, "אנחנו הבית היהודי של עם ישראל, גם של כאלה שלא שומרים את כל תרי"ג המצוות". הוא הוסיף כי "אנחנו נהיה הבית לכל מי שאוהב את הארץ, גאה בתורה ישראל וגאה במדינת ישראל. אנו יוצאים למערכה של חודשיים ואנו מכוונים להיות השותף הבכיר ביותר בממשלת נתניהו הבאה".

סלומיאנסקי נראה מחויך מאוד לאחר פרסום התוצאות. "מעולם לא עזבתי את החיים הציבוריים אלא המשכתי לפעול למען הציבור שלא כחבר כנסת", אמר לוואלה! חדשות, "הייתה תחושה שהולכת להיות התנגשות בין הדור המבוגר עם הניסיון לבין הדור הצעיר עם המרץ, אך הציבור לימד אותנו שהוא רוצה חיבור בין דורי". הוא רמז למיזוג הצפוי עם מפלגת האיחוד הלאומי לרשימה אחת לקראת הבחירות לכנסת ה-19, כשאמר כי "אנחנו חייבים להגיע לרשימה משותפת של ציונות דתית. הציבור רוצה להרגיש שהוא מתחבר לרשימה מאוחדת עם כח, וכך הציבור יחזור אלינו. 12 מנדטים זה קטן עלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שיעור ההצבעה עמד על כ-60%

יום הבחירות נערך למעשה אתמול, כאשר בשעה 15:00 נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ, ו-54 אלף המתפקדים ניגשו להצביע. בנט היה אחד מראשוני המצביעים, כשניגש לקלפי ברעננה על מנת לשלשל את הפתק למעטפה. "אנחנו פונים לציבור היהודי-ציוני במדינת ישראל, אלה שמדליקים נרות שבת בערב שבת, והולכים לבית כנסת לפעמים, אבל לא בהכרח עם כיפה על הראש", אמר בנט, "אנחנו נהיה הבית היהודי ציוני לכל מי שרוצה לחזור לערכים הטובים". הקלפיות נסגרו בשעה 22:00, כששיעור ההצבעה עמד על כ-60% מן המתפקדים.

על פי חוקי המפלגה, יכלו המתפקדים להצביע בעד חמישה מועמדים ב"שיטת האירוויזיון", כאשר שני המקומות הראשונים מזכים בניקוד גבוה יותר מאשר שלושת האחרים. המקום הרביעי ברשימה שוריין לאישה, והמקום החמישי - לצעירים. שיטת הבחירות המסובכת של המפלגה כבר הייתה מקור לתביעות משפטיות, ובגללה התבררו התוצאות רק בצהרי היום שאחרי סיום ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully