וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים "סכסוך העבודה": פרץ ועיני השלימו

טל שלו

12.11.2012 / 21:04

יו"ר ההסתדרות הנוכחי והקודם נפגשו מספר פעמים ויישרו את ההדורים, במה שמסתמן כמחנה נגדי מסוכן ליו"ר העבודה יחימוביץ' לקראת הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת

איתות לשלי יחימוביץ?? אחרי שנים של נתק, תחרות ואיבה מתוקשרת היטב, בשבועות האחרונים קיימו חבר הכנסת עמיר פרץ (העבודה) ויו"ר ההסתדרות עופר עיני שתי פגישות עבודה ארוכות, לאחר שנים שלא החליפו מילה פרט להאשמות חריפות בכלי התקשורת. פרץ אישר הערב את דבר הפיוס, שפורסם לראשונה בערוץ 2, ואמר כי "ישבנו לפגישות אישיות שעסקו בעיקר במשקעים ובנסיבות שגרמו לקרע, הצלחנו להתגבר על המשקעים האישיים מהעבר, ניקינו שולחן ולחצנו ידיים".

היריבות בין פרץ לעיני היתה לשם דבר בשנים האחרונות. פרץ אמנם היה מי שסלל את דרכו של עיני להסתדרות בסוף שנות ה-90', אך מרגע כהונתו כיו"ר ההסתדרות, עיני - שנחשב לבעל עוצמה פוליטית רבה במפלגה ובעל השפעה על אלפי מתפקדים - תמך בעקביות במי שהתמודד מול פרץ על ראשות העבודה. ב-2007 תמך באהוד ברק, וב-2011 תמך ביחימוביץ'. בשני המקרים נחשבה תמיכתו של עיני לזו שהכריעה את הכף, ופרץ היה זה שנפגע.

שלי יחמוביץ ועמיר פרץ בפגישה בבית ארלוזוב, ספטמבר 2011. דרור עינב
הפיוס בין פרץ לעיני עשוי להשפיע על יכולתה של היו"ר לעצב את הרשימה הנבחרת בפריימריז. פרץ ויחימוביץ'/דרור עינב

בשנה שעברה, כשיחימוביץ' תמכה במועמדותו של עיני לראשות ההסתדרות, תקף פרץ בחריפות את עיני ואמר בוועידת מפלגת העבודה כי "אומרים שעיני בשר מבשרה של המפלגה - נכס... אני שואל אתכם: מתי ראיתם את עופר עיני קורא לעובדים לתמוך במפלגת העבודה לכנסת? מתי ראיתם אותו משתתף באירועים מפלגתיים, אפילו בכאלה לזכר יצחק רבין? בהפגנות שלום? הוא משתמש במפלגת העבודה כצעצוע. הוא לא עשה דבר וחצי דבר למען המפלגה הזאת. אתם הולכים ליפול היום למלכודת של דבש אני קורא לכם: עצרו".

בשבועות האחרונים מתגברות ההערכות על קרע בין עיני ליחימוביץ'. עיני קיים שורה של פגישות פוליטיות עם אישים מחוץ למפלגה - בהם שר הביטחון אהוד ברק (אותו כינה עיני בעבר "אהבל") ויו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני. הפיוס עם פרץ מסמן סופית את הקרע בין השניים. עיני נחשב לכוח המניע העיקרי שמאחורי המפקד של יחימוביץ' בעבודה, והחיבור עם פרץ, מתנגדה הבולט של יחימוביץ' במפלגה ובעל עוצמה פוליטית גדולה משל עצמו, צפוי לפגוע במידת השפעתה של יחימוביץ' ובמחנה תומכיה על תוצאות הפריימריז במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully