וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא תוקף את יחימוביץ': "עושה הון תקשורתי על גבי"

טל שלו

12.11.2012 / 17:37

המועמד שפרש בעקבות האשמות בתקיפה מינית לפני שנים, ביקר את יו"ר העבודה ב"הדלפות חמורות, עד כדי הוצאת דיבה". יחימוביץ': "רווח פוליטי לא היה כאן, שילמנו מחיר פוליטי"

"שלי יחימוביץ' עושה הון תקשורתי על גבי על ידי הדלפות ותדרוכים, תוך רמיזות חמורות כנגדי, ועד כדי פגיעה בשמי הטוב והוצאת דיבה" - כך תקף היום (שני) האלוף במיל' אורי שגיא, אשר פרש מההתמודדות במפלגת העבודה לאור מידע שהגיע ליו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' לפיו שגיא הטריד מינית אשת עסקים לפני עשרות שנים.

שגיא, שלא נחשפה בפניו זהותה של המתלוננת או פרטים נוספים מן ההאשמות, ביקר את "הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לפגוע באדם בגין תלונה אנונימית, ללא פרטים, על אירוע שקרה לכאורה לפני 39 שנה". הוא האשים את יחימוביץ' ב"צדקנות ותו לא", וציין כי היא גורמת "עוול גדול" לו ולמשפחתו.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

תחילת הפרשה לפני כשבוע, אז נקרא שגיא - מועמד לרשימת העבודה לכנסת - למשרדה של יחימוביץ', שם נכח גם שלום קיטל, היועץ האסטרטגי של העבודה בבחירות. יו"ר המפלגה חשפה בפניו את ההאשמות שהגיעו לאוזניה ושגיא הודיע מיד כי יסיר את מועמודותו. בתחילה פרסם הודעה כי החליט לפרוש מסיבות משפחתיות-בריאותיות, אולם לאחר זמן פורסמו פרטים נוספים ברקע ההודעה. על פי הדיווחים, אשת עסקים בכירה היא אשר פנתה ליחימוביץ' ותיארה בפניה תקיפה מינית שעברה מצד שגיא בעת ששירת כמג"ד והיא כחיילת תחתיו. אתמול אף דווח בערוץ 2 כי המתלוננת עברה בהצלחה בדיקת פוליגרף בנוגע לטענותיה.

בכינוס באוניברסיטת בן גוריון בנגב שנערך לרגל פרסום ספרו של ד"ר יגאל קיפניס, "1973 – הדרך למלחמה", הוסיף שגיא, ראש אמ"ן לשעבר, כי "הציבור זכאי לדעת מה עומד מאחורי הפרשה", וטען כי בעתיד יתבררו פרטים נוספים. הוא הודה כי הוא מסכים עם יחימוביץ' "שיש לעצב נורמות ערכיות במקום שאינן קיימות", אך ציין כי הינו "סבור שלא אצלי המקום לחפש נורמות". הוא הוסיף כי ימשיך "לתרום לחברה ולמדינה בערוצים אחרים, קרי בעבודת אדמה, בחינוך, בלימוד במוסדות אקדמיים ואחרים ובטיפול בנוער במצוקה".

יחימוביץ' הגיבה להודעתו של אורי שגיא: "אני יכולה להבטיח לכולם שרווח פוליטי לא היה כאן, אלא אפילו מחיר פוליטי. אנחנו נבחנים ברגע שבו אנחנו צריכים לשלם מחיר פוליטי למען הכרעה מנהיגותית". בראיון בערוץ 2 טענה גם כי היא נהגה "ברצינות, בזהירות וביסודיות תוך התחשבות בכל הגורמים שקשורים לזה", והדגישה כי "המחויבות הראשונה שלי היא לקרבן, באופן כללי, לאו דווקא במקרה הזה". היא רמזה, תוך ציון כי היא לא מתייחסת למקרה הנוכחי, כי "בדרך כלל במקרים כאלה, ברגע שיש מתלוננת אחת מגיעות אחריה גם אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully