וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כל ישראלית חמישית מתכוונת לבחור בלפיד

לפי סקר של מכון "מרקט ווטש" שפורסם באתר "אונלייף", 40% מהנשאלות טרם החליטו עבור איזו מפלגה להצביע בבחירות לכנסת. 14.5% הצהירו כי בכוונתן לתמוך בליכוד ביתנו

נשים למען לפיד: כ-20% מהנשאלות בסקר חדש שנערך לקראת הבחירות לכנסת ה-19 הצהירו כי בכוונתן להצביע למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. שיעור זה הוא בערך פי שניים מהתמיכה שמפלגת יש עתיד זוכה לו בסקרים בקרב כלל האוכלוסייה הישראלית. הסקר הנוכחי, שערך מכון "מרקט ווטש" בניהול אבינועם ברוג ופורסם היום (ראשון) באתר Onlife, בוצע בקרב מדגם מייצג של 310 נשים ישראליות מגילאי 18 ומעלה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - ב וואלה! בחירות 2013

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
נהנה מתמיכה של נשים בעלות הכנסה גבוהה מהממוצע. לפיד/נמרוד סונדרס

על פי נתוני הסקר, כ-14.5% מהנשאלות הצהירו כי הן מתעתדות להצביע עבור הליכוד ביתנו בבחירות הקרובות, ו-12.9% הביעו תמיכה במפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'. מרצ בהנהגת זבה גלאון מדורגת במקום הרביעי עם תמיכה של 3.9%. עוד העלה הסקר, כי 40% מהנשאלות עדיין מתלבטות באיזו מפלגה לתמוך בבחירות הקרובות. חלק מהן אמנם נקב בשם של מפלגה מועדפת, אולם נשים אלה טרם החליטו החלטה סופית, לדבריהן.

27.7% מהנשים שהצהירו כי בכוונתן לבחור במפלגת יש עתיד הן בעלות הכנסה מעל הממוצע, בעוד 25.8% הן בעלות השכלה תיכונית. לעומת זאת, בקרב התומכות בליכוד ביתנו נרשם שיעור גבוה יחסית של נשים בעלות השכלה תיכונית ומטה (38.1%) ושל מסורתיות (19.6%). בקרב מצביעות מפלגת העבודה נרשם שיעור גבוה של נשים בגילאי 34-25 (17.3%) ושל אקדמאיות (22.2%). גם בקרב תומכות מפלגת מרצ נרשם שיעור גבוה של אקדמאיות (6.4%).

לפי הסקר, מצע המפלגה הוא הגורם המכריע בהחלטה עבור איזו מפלגה להצביע - יותר מזהותו של יו"ר המפלגה והנציגים המרכיבים את הרשימה לכנסת. 47% מהנשאלות הצהירו כי הן מתכוונות להצביע למפלגה על פי תוכן המצע והתאמתו לתפיסת עולמה, ורק 25% מהן הצהירו כי הן מושפעות מהאדם העומד בראש המפלגה. 18% בלבד אמרו שהן מושפעות בעיקר מהרכב הרשימה לכנסת.

לקריאה נוספת:
סקר: בנט זוכה ל-13 מנדטים, אמסלם נכנס לכנסת
קרב נשים: מי תהיה הח"כית החדשה מטעם הליכוד?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מי עולה ומי יורד? המצב בסקרים בחודשים האחרונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully