וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט מזיק לישראל, לא התערבנו בבחירות בארה"ב"

רמי שני

10.11.2012 / 14:56

שר האוצר תקף את דבריו של ראש הממשלה לשעבר על נתק בין שתי המדינות, וציין כי "הטענות חסרות אחריות ומופרכות". על יחימוביץ' אמר כי דבריה על המשק הישראלי נובעים מבורות

שר האוצר, יובל שטייניץ, תקף היום (שבת) את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על דבריו בנוגע למשבר ביחסים עם ארצות הברית. "אני רואה את האמירות בעניין בחומרה רבה", אמר שטייניץ באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, "הן מבטאות חוסר אחריות. הדברים שאמר אולמרט בארצות הברית בעניין קרע או נתק ביחסים שבין שתי המדינות הביאו נזק למדינת ישראל". על פי הערכות שונות, עשוי אולמרט להודיע על חזרתו לחיים הפוליטיים ועל התמודדות בבחירות, כבר בימים הקרובים.

שר האוצר דחה את הטענות "המופרכות", לדבריו, לפיהן ישראל התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, וטען כי העובדה ששלדון אדלסון, חברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תרם למסע הבחירות של מיט רומני, לא נתפסה בארצות הברית כהתערבות במערכת הבחירות.

מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ושר האוצר יובל שטייניץ על הרפורמה מנהל מקרקעי ישראל יוצאת לדרך, מאי 2011. עומר מירון
הקשר בין שלדון אדלסון לנתניהו ולרומני לא נתפס בארצות הברית כהתערבות בבחירות? שטייניץ/עומר מירון

שטייניץ ביקר גם ראשי מפלגות אחרות, בהן גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אשר מרבה לתקוף את המדיניות הכלכלית ממשלת נתניהו ומשרד האוצר. הוא ציין כי דברי יחימוביץ' בעניין מחסור במקומות עבודה במשק הישראלי נובעים מבורות: "הכפלנו את מספר המשרות עד ל-115 אלף. יש נתונים ברורים בעניין ואנחנו מקום ראשון בכך, ביחס לגודל האוכלוסייה".

את שר הביטחון, אהוד ברק, אשר מפלגת העצמאות שבראשותו מתקשה לעבור את אחוז החסימה בסקרים, תקף שטייניץ על רקע הדברים שהוזכרו לאחרונה בתקשורת בנושא האירני, ובייחוד במשדר "עובדה" שעסק בנושא. "בשנים האחרונות דלפו הרבה דברים. אהוד ברק היה צריך להפעיל משמעת בעניין ההדלפות", אמר שטייניץ, וציין כי הדברים נאמרו בחוסר אחריות: "מדובר בסודות שאסור היה שיידלפו".

"אני לא כאן בשביל הכסא"

במקביל, התייחס היום יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, לאפשרות כי יצטרף לקואליציה הבאה שתורכב לאחר הבחירות. "אני לא כאן בשביל הכסא",הוא הדגיש, והציב מספר תנאים לישיבה בממשלה. "לא ניכנס לממשלה בה ליברמן הוא שר הביטחון", אמר באירוע "שבתרבות" בירושלים, "לא ניכנס לממשלה שלא תחזור לשולחן המשא ומתן המדיני, שלא תשנה את השיטה, שלא תעבוד ברצינות על הנושאים המעסיקים את מעמד הביניים". הוא הוסיף כי "צריך לעקר את תרבות הסקטורים, ומי שאומר את זה, נשב בממשלה שלו". לפני כשבוע, התחייב לפיד שלא לשבת בממשלה אשר לא תפעל לשינוי שיטת הממשל.

לקריאה נוספת:
לפיד: לא נשב בממשלה שלא תשנה את שיטת הממשל
ברק: אפשר רק לתאר לאן הממשלה הייתה מגיעה בלעדיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully