וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי הישיבה זעמו: הרב שי פירון תומך בהומואים

יהושע בריינר

8.1.2013 / 9:02

מספר 2 ברשימת "יש עתיד" לכנסת אמר לתלמידי ישיבה תיכונית בקרני שומרון: "כמו שלא שוללים זכויות ממחללי שבת או אוכלי חזיר, כך אסור לשלול זכויות מאנשים חד-מיניים"

"כמו שלא שוללים זכויות ממחללי שבת או אוכלי חזיר, כך אסור לשלול זכויות מאנשים חד-מיניים". כך אמר אתמול (שני) הרב שי פירון, ראש ישיבת פתח תקווה ומספר 2 ברשימת "יש עתיד" לכנסת ה-19, לתלמידי ישיבה תיכונית בקרני שומרון. דברי פירון, שהשתתף בכינוס שנערך בישיבה, עוררו סערה בקרב התלמידים, אולם הוא עמד על דבריו.

"אף אחד לא שאל מה עמדת ההלכה", הצהיר פירון, "ואם אתה רוצה להיאבק בעניין, יש הזירה החינוכית או הציבורית, אבל אם השאלה היא האם אדם שחי במדינת ישראל, משרת בצבא, משלם מסים והוא חד-מיני צריך לשלול ממנו את הזכויות - התשובה היא לא. באותה מידה שאתה לא רוצה לשלול זכויות ממחלל שבת או מאוכלי חזיר, שגם אותם התורה מכנה תועבה, כך אני לא מציע לשלול זכויות מחד-מיניות".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

הרב שי פירון במסיבת עיתונאים של תנועת הכול חינוך, ינואר 2011. אורי לנץ
תומך בפינוי יישובים במסגרת הסדר שלום. פירון/אורי לנץ

דברי הרב פירון עוררו כעס והפתעה בקרב הקהל. "אתה ראש ישיבה, איך אתה יכול להגיד דברים כאלה?", שאל אותו אחד התלמידים. בעבר טען פירון, כי "הומוסקסואליות היא בעיה נשלטת ובת- תיקון", אולם לדבריו, עמדתו בסוגייה שונה כיום לאחר שהכיר אותה לעומק לאורך השנים.

מספר 2 של לפיד גם הביע בכינוס תמיכה בפינוי יישובים במסגרת הסכם שלום. לדבריו, "אם תיווצר סיטואציה לסיום הסכסוך ולהסכם שלום אמיתי עם הפלסטינים וזה יהיה כרוך בפינוי יישובים - אני אצביע בעד. אם נגיע למצב של שני עמים שחיים בשלום זה לצד זה והמחיר יהיה פינוי יישובים שאינם בגושי ההתיישבות - אני אתמוך בכך. בתי בעצמה גרה בקריית ארבע ואני לא אומר זאת מתוך מיאוס בתנועת ההתיישבות, אבל אם יגיע רגע שכזה וזה יהיה המחיר - אתמוך".

"מתי ארגנתם תפילה בשביל משהו חברתי?"

פירון אף הצליח להרגיז את הנוכחים, כשאמר: "למה כל מה שמעניין אתכם זה ארץ ישראל או תשלומי הורים לישיבות? מתי בפעם האחרונה ארגנתם תפילה בכותל בשביל משהו חברתי? מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני לא מצדיקים עצרת תפילה?".

באשר למפלגת השלטון טען הרב כי "הליכוד מרמים את הציבור. הם מרמים את האנשים, אומרים שתי מדינות לשני עמים, כשבפועל הם מתכוונים למשהו אחר. הופכים את האמירה 'דברים שרואים מכאן לא רואים משם' לפזמון קבוע". פירון הוסיף: "אני אולי לא מסכים עם דברי מיכאל בן-ארי, אבל אני מאמין לו, זאת בניגוד לליכוד, שאני פשוט לא מאמין להם. זו מפלגה שבמיקרו-כלכלה דרסה הרבה אנשים מוחלשים וחסרי זכויות".

בכינוס שנערך בישיבה נכחו גם חבר הכנסת בן-ארי ואורית סטרוק, המשובצת במקום העשירי ברשימת הבית היהודי לכנסת. בן-ארי עימת את סטרוק עם סוגיית הסרבנות, והמועמדת לכנסת השיבה לו: "אנחנו נדאג במערכת הפוליטית שכשאתם תהיו חיילים - לא תצטרכו להתמודד עם שאלות כאלה".


לקריאה נוספת:
מספר 4 של בנט: 'נישואים חד-מיניים - מתכון לחיסול העם"
צפו: מרצ גאה לחתן זוגות חד-מיניים
בנט: "מתנגד להכרה רשמית בנישואים חד מיניים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully