וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לוואלה!: אני לא מתמודד על ראשות הממשלה

ינון מגל

11.12.2012 / 13:12

יו"ר "יש עתיד" אמר בראיון מיוחד לינון מגל כי "מי שאין לו הקשיחות שלא ייכנס לפוליטיקה", כינה את הליכוד "מפלגת הטייקונים" והצהיר: "לא עישנתי סמים מעולם"

צילום: אבי כהן, טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

הפקה: עירית זיכלינסקי

"אני לא רץ לראשות הממשלה" - כך הצהיר יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד בראיון מיוחד לוואלה! חדשות. במסגרת הראיון, שנערך אמש (שני), אמר לפיד: "אני מבין שכולם רצים לראשות הממשלה. הבנתי ששלי, ציפי ונתניהו רצים - וליברמן אחריו. כולם רצים לראשות הממשלה. אנחנו נותנים לציבור הישראלי הזדמנות לבדוק גם איזו ממשלה הוא רוצה, לא רק מי יהיה ראש הממשלה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

ינון מגל מראיין את יאיר לפיד, דצמבר 2012. בן קלמר
ראיון מיוחד לוואלה!. לפיד עם ינון מגל, אמש/בן קלמר

לטענת יו"ר "יש עתיד", מפלגתו היא הכתובת היחידה לבני מעמד הביניים. "מפלגת העבודה היא מפלגת הוועדים הגדולים, וזו עמדה לגיטימית", הבהיר לפיד. "הליכוד היא מפלגת הטייקונים ובעלי העסקים, וזו גם עמדה לגיטימית. אנחנו הכתובת למעמד הביניים שעובד קשה, ששירת בצבא ולא גומר את החודש ולא מבין למה. אנחנו מפלגה עם דרך, ולכן נשרוד".

הוא הוסיף: "אני לא אומר שבעבר לא הייתה בעיה עם מפלגות מרכז. הן התחילו תמיד כמו פירמידה הפוכה: התחילו עם השפיץ ונשארו גם עם השפיץ. אנחנו התחלנו מלמטה, והיה חשוב לי לאט לאט לבנות מטות, אזורים".

בתגובה לאמירה, לפיה חלק מהבוחרים אינם מבינים מה הוא רוצה ולאן הוא חותר, הצהיר לפיד: "הפוליטיקה הישנה בגדה באזרח. הם משחקים משחק עם עצמם. השבוע האחרון גורם לאנשים לא לרצות להצביע ולחשוב שהמערכת כולה נגועה. אנחנו רוצים להביא פוליטיקה שעוסקת בדברים האמיתיים: חינוך, שוויון בנטל, הדברים האמיתיים שמעסיקים את האזרח. זה מאוד ממוקד, רק שלפעמים קשה להבין את זה בכל הרעש".

לפיד: "למעמד הביניים בישראל אין כתובת אמיתית". דניאל בוק
"ידענו שזה יהיה כמו ברכבת הרים". לפיד/דניאל בוק

יו"ר "יש עתיד" גם התייחס לטענה, לפיה המגמה בתקופה האחרונה היא שלילית עבור מפלגתו. "ידענו שזה יהיה כמו רולרקוסטר (רכבת הרים)", אמר לפיד. "מי שאין לו הקשיחות לעמוד ברכת ההרים הזאת - שלא ייכנס למקצוע מלכתחילה. חודש אחרי שהתחלתי, שתיתי קפה עם טוני בלייר, ואמרתי לו: 'תן עצה'. הוא אמר לי 'דבוק באסטרטגיה. בסוף סקרים עולים ויורדים, תתמקד באסטרטגיה שלך, ואל תסתכל לפי שמאל או ימין'".

לפיד הוסיף: "יש עוד 42 ימים. כביכול קרו לנו כל הדברים הגרועים שניבאו ל'יש עתיד': היה מבצע צבאי ואחר כך הוקמה מפלגה על אותה נישה של המרכז. הייתה ירידה, ואז זה חזר. אבל רואים של'יש עתיד', פחות משנה מאז הקמתה, יש בסיס תומכים קשיח - שזה הכי חשוב למפלגה פוליטית. תראה את הליכוד בבחירות הלפני הקודמות - היו להם 11 מנדטים, אך היה להם גם בסיס תומכים קשיח. משם אפשר לעלות רק הלאה".

יאיר לפיד מציג את רשימת יש עתיד לכנסת הבאה דצמבר 12. דרור עינב
הנבחרת של "יש עתיד"/דרור עינב

לפיד מסרב להתרשם מהאמירות, לפיהן רשימת "יש עתיד" לכנסת ה-19 אינה אטרקטיבית דיה. לדבריו, "האנשים היחידים שהם מכירים זה פוליטיקאים, אז כשאתה מביא להם רשימה של אנשים שאינם פוליטיקאים - הם אומרים: מי זה האנשים האלה? אנחנו הבטחנו רשימה מקצועית, ובזה עמדנו. אתה לא יכול להגיד שמאיר כהן, ראש עיריית דימונה, אינו מקצוען בנושא פריפריה". הוא הזכיר גם את הג'ודוקא לשעבר יואל רזבוזוב, המשובץ במקום השמיני ברשימה. "יש משהו מזלזל ביחס אליו. הוא מודל קלאסי לדור השני של הצעירים הרוסים. בחור שבגיל 12 עבר לגור לבד בקרוואן בוינגייט, הפך לאלוף ישראל אבל גם חבר מועצת עיריית נתניה, פעיל חברתי. הוא בדיוק המודל של פעיל חברתי במגזר הרוסי שאתה רוצה בכנסת".

לאחר שהגיש עתירה לבג"ץ נגד החלטת הממשלה להעניק פטור משירות צבאי ללמעלה מאלף חרדים, התייחס לפיד בראיון גם לסוגיית השוויון בנטל. הוא הודה כי האופן שבו הצטיירה עמדתו בציבור הייתה "טעות בהסברה". לדבריו, "בתכנית של 'יש עתיד' לשירות שווה לכולם, כל צעיר בן 18 בישראל צריך לנסוע לבקו"ם ולהיכנס לבוטקה של הצבא, אבל הצבא לא ייקח את כולם. חלק הוא יפנה לשירות אזרחי. השירות האזרחי לא בנוי לקלוט 50 עד 60 אלף צעירים, אז זה ייקח ארבע-חמש שנים עד שזה יתארגן. עכשיו ניצבת השאלה מה עושים עם הזמן הזה? אז אני אומר: מי שהצבא לא רוצה, רק מי שהצבא לא רוצה, שיילך לעבוד ויפרנס את עצמו".

לפיד גם הביע בראיון התנגדות ללגליזציה של סמים קלים - זאת בניגוד לעמדת עופר שלח, המדורג במקום השישי ברשימת "יש עתיד" לכנסת. "אני חושב", אמר לפיד, ש"לגליזציה של סמים קלים תוביל לישראל תיירות סמים. תיירות סמים היא דבר גרוע שמייצר פשיעה. אני מכיר את כל הטיעונים בעד. אני מזמין כל אדם שטוען כך לעשות איתי סיבוב בבתי חולים פסיכיאטריים בישראל שבהם מאושפזים אנשים שנפגעו ממריחואנה". יו"ר "יש עתיד" אף הצהיר שלא עישן סמים מעולם.

כותרות נוספות בוואלה! בחירות:
סקר וואלה!: הפער בין הגושים מצטמצם: 6 מנדטים בלבד
למרות ההצטרפות לפוליטיקה: שלח ממשיך לפרשן בערוץ הספורט
לפיד עתר לבג"ץ נגד מתן פטור לחרדים: "שערורייה לאומית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully