וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צא בחוץ – סיפורים מהפריפריה של העולם

רחביה ברמן

21.7.2005 / 14:53

בקמבודיה הצילו צב מלכותי, במאלזיה סוגדים לקומקומי תה, מייקל ג'קסון ממשיך להסתבך ובאוסטרליה מבטלים חוקים ויקטוריאניים

צב קמבודי "מלכותי" ונדיר ביותר ניצל ברגע האחרון מלהיכנס לקדירת מרק סינית, בזכות שבב זעיר שהושתל ברגלו. הצב נתפס בווייטנאם, בדרכו לסין. מומחי שימור סביבה ברחבי העולם מציגים את תפיסתו כהצלחה רבתי במאבק נגד הברחתם של מינים נדירים באסיה, שם הם מסיימים את חייהם כמעדנים סיניים או כרכיבים בתרופות מסורתיות.

הצב, שמשקלו 15 קילוגרמים, הוא אחד מעשרה בלבד מסוגו שידוע על קיומם בקמבודיה. השבב הושתל ברגלו לפני שנתיים, וכעת הוא מטופל במרפאה וטרינרית לקראת השבתו לטבע. הצב שייך לזן שבעבר רק בני משפחת המלוכה בקמבודיה היו רשאים לאכול.

שניים סוכר, אחד אלוהינו

במאלזיה עצרו הרשויות 58 חברים בכת התמהונית "ממלכת הרקיע", הסוגדת לקומקום תה ענקי. המעצרים אירעו יומיים לאחר שהמון זועם תקף את מתחם הכת בבקבוקי תבערה. מנהיג הכת, איה פין, שטוען שהוא אלוהים וכי הכל שייך לו, לא היה בין העצורים. לכת בהנהגתו אין אמונות או דוגמות, ולדברי פין, אפשר להתפלל איך שרוצים כי כל התפילות מגיעות בסופו של דבר אליו. מתחם הכת נמצא בכפר קמפונג באטו במחוז טרנגאנו, באזור שרוב תושביו מוסלמים אדוקים, ונראה שלמרות הסובלנות היחסית שמגלה מאלזיה כלפי דתות "רגילות", כמו נצרות, הינדואיזם ובודהיזם, איבדו תושבי האזור לפתע את סבלנותם כלפי הכת, אותה הם מאשימים בהדחת מוסלמים לעבור על דתם.

ג'יי קיי רולינג בלחץ

מכשפות וקוסמים באוסטרליה יוכלו לחגוג הלילה תחת הירח המלא, לאחר שבפרלמנט של מדינת ויקטוריה הועלתה הצעה לבטל את "חוק השוטטות", המטיל עונשים על מי שמתיימר לחזות עתידות או לעסוק בכישוף. התובע הכללי של מדינת ויקטוריה הסביר שהחוק נחקק לפני כמאתיים שנה, "וספוג בערכים ובגישות של אנגליה בתקופת דיקנס".

ב"רשת המודעות הפגאנית" קידמו בברכה את הידיעה על הכוונה לבטל את החוק, והבטיחו שאלפי פגאנים יחגגו הלילה תחת הירח המלא. סעיפים בחוק השוטטות העתיק שעודם רלוונטיים, כמו איסור על בריחה ממעצר חוקי, התערטלות בפומבי, קיבוץ נדבות ללא רשיון והחזקת כלים לפריצת בתים, יאוגדו תחת חוק חדש.

ארץ המורבידיות העולה

ביפן מצאו פתרון מקורי למצוקת המקום בבתי הקברות: קישוטים ותכשיטים העשויים מאפר המתים המעורבב עם אבני חן. "המנהגים משתנים. אנשים מתחילים לפקפק בצורך לשלם הון תועפות תמורת פולחני קבורה", אומר טסוקאזה נוזאווה, מנהל בחברה המקדמת את השיטה החדשה ל"זיכרון ביתי". תמורת כ-1,400 דולר – כעשירית ממחירו של קבר ממוצע – יכולים האבלים להפוך את אפר יקירם לפירמידה בגובה כחמישה סנטימטרים במבחר צבעים. ניתן גם להזמין תליון או טבעת המכילים את האפר בצירוף אבני חן. נוזאווה אומר ש"ישנם אנשים ביפן שאינם רוצים קבר. אני לא רוצה. אני שונא מקומות אפלים, לחים ודביקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חבר הפרלמנט יבדוק את הבתולין

חבר פרלמנט באוגנדה מבטיח לתגמל נערות שתשמורנה על תומתן, בכך שיממן את לימודיהן באוניברסיטה, אם יוכיחו שהן בתולות עם גמר לימודיהן בתיכון. המחוקק הנמרץ, סוליימן מדאדה, אמר כי כל נערה שתרצה להשתתף בתוכנית תיבדק על ידי גינקולוג כדי לוודא שהיא בתולה. "הקריטריון הוא שהנערה חייבת להיות בתולה, וממחוז קיונגה". סוליימן לא יצא בהצעה דומה גם לבנים, אולם הוא קרא לתלמידים לנהל את חייהם באחריות, וקרא להורים להסביר את סכנות האיידס ומחלות מין אחרות.

גרמנים קרחים זה נורמה

לגברים קירחים בגרמניה אין זכות לסבסוד ממשלתי לקניית פאות מלאכותיות, כך פסק השבוע בית משפט בעיר דרזדן. בית הדין דחה את עתירתו של גבר בן 46, שזהותו לא נחשפה, וקבע כי המדינה אינה מפלה גברים לרעה למרות שהיא מממנת פאות לנשים.

"בניגוד לנשים, אובדן שיער אצל גברים הוא תופעה נפוצה שאינה נחשבת לעניין חריג", קבע השופט, בתגובה לטענת העותר כי הוא סובל בשל קירחותו. האיש הגיש את העתירה לאחר שביטוח הבריאות הממשלתי דחה את תביעתו לרכוש עבורו פאה ב-440 יורו. בית המשפט קבע כי "על הביטוח הרפואי הממשלתי לכסות את מחירו של תחליף שיער רק כשראש קירח יעוות את הופעתו של אדם במידה כזו שהוא ינודה מחיי החברה. אין זה המקרה לגבי גברים".

הצרות של ג'קסון ממשיכות

צרותיו המשפטיות של מייקל ג'קסון לא הסתיימו. אמש לא הופיע הזמר המלבין והולך בבית משפט בניו אורלינס, לצורך דיון בתביעה של אדם הטוען שהזמר החזיק אותו הכפייה ותקף אותו מינית ב-1984. השופט קבע מועד לדיון בעוד חודש, בו יצטרך ג'קסון לנמק מדוע לא יואשם בביזיון בית הדין ומדוע לא יוצא פסק דין בהיעדרו.

התובע, ג'וזף ברטוצ'י טוען שהוא פותה להיכנס ללימוזינה של ג'קסון במהלך ביקור ביריד העולמי, ולאחר מכן הותקף מינית והוחזק בניגוד לרצונו במשך מספר ימים. לטענתו, הוא הדחיק את המקרה אולם משפטו של הזמר באשמת התעללות מינית בקטינים גרם לו להיזכר. דוברו של ג'קסון אמר, שהיעדרו של הזמר נבע מ"בעיה אדמיניסטרטיבית מהסוג שקורה בארגונים גדולים". הדובר גם דחה את טענותיו של ברטוצ'י מכל וכל ואמר "מר ג'קסון הואשם פעמים רבות ותמיד זוכה או שהתביעות נדחו על הסף. זה פשוט חלק מהנטל והקסם שבלהיות מייקל ג'קסון".

חתונת הדמים

לסיום, חתונת בנו של הקפטן לשעבר של נבחרת הקריקט של פקיסטן אמורה היתה להיות האירוע הנוצץ של השנה, שאליו היתה שמנה וסלתה של החברה הפקיסטנית נאבקת לזכות בהזמנה. אולם חתונתם של ג'ונאיד מיאנדאד, בנו של ג'אווד מיאנדאד, עם בחירת לבו מארוח אברהים בשבת הקרובה בדובאי אפופת סוד, ורבים מעמיתיו לשעבר של אבי הכלה ייעדרו מהטקס, היות שאבי הכלה מבוקש בהודו.

דאוד איברהים מואשם על ידי ממשלת הודו באחריות לגל פיגועים במומבאי ב-1993, בהם נהרגו 260 איש. הוא מואשם גם על ידי ארה"ב במימון קיצונים איסלאמיים ומקושר לאל-קאעדה. מפקד משטרת הודו הודיע כי היות שהחתונה תיערך מחוץ לשטחה, אין באפשרות המשטרה לפעול בנדון, אולם הוא הוסיף כי הרשויות יעקבו אחרי משתתפי האירוע ויבדקו אם תתבצע עבירה כלשהי – אמירה שצפויה להפחית עוד יותר את מספר המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully