וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: אבקש הבהרות בנוגע ליוזמת החרם האקדמי

25.9.2006 / 9:06

שרת החינוך תפנה לשגרירות אירלנד בישראל כדי לבחון את עמדתה בנוגע לחרם שהציעו 61 אנשי קדמיה אירים, למרות שנראה כי הוא אינו משמעותי

שרת החינוך יולי תמיר תפנה היום לשגריר אירלנד בישראל, ותדרוש ממנו הבהרות לגבי החרם האקדמי כנגד ישראל שיוזמים במדינתו. תמיר נסה להבין מהי משמעות המכתב שפרסמו 61 מרצים אירים, בקריאה להחרים את האוניברסיטאות בישראל. "מתוך בחינת השמות והאוניברסיטאות המעורבות נדמה לי כרגע שלא מדובר בנושא מרכזי מאוד שעלול לפגוע במעמדה הבינלאומי של ישראל", אמרה תמיר לגלי צה"ל. "אפנה לשגרירות האירית ואנסה לבחון את עמדתה בנושא".

אנשי האקדמיה באירלנד הציעו לבודד את המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, במחאה על פעולות צה"ל בשטחים ובלבנון. במכתב לעיתון "אייריש טיימס" קראו אנשי האקדמיה להחרים את כל המוסדות האקדמאים בארץ עד שלדבריהם, "ישראל תחדל מכיבוש השטחים הפלסטינים".

המחרימים תובעים ממוסדות אירופאים לעצור את מימונם של הפרוייקטים המשותפים עם מוסדות האקדמיה הישראלים ולהפסיק לתקצב כל שיתוף פעולה עם אנשי אקדמיה שונים מישראל. "לאחרונה יש התרחבות בינלאומית לגינוי המדיניות הישראלית של אלימות מודחקת כלפי פלסטינים בשטחים הכבושים ואלימות כלפי אזרחי לבנון", נטען במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully