וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בחינוך הופחת בחצי

13.8.2006 / 21:03

שר האוצר ושרת החינוך הסכימו כי רק 115 מיליון שקל יקוצצו ממשרד החינוך ולא 300 מיליון, לאחר שתמיר הודיעה כי הקיצוץ יפגע קשות במערכת החינוך במיוחד בצפון

שר האוצר [[אברהם הירשזון]] סיכם היום עם שרת החינוך [[יולי תמיר]] כי הקיצוץ במשרדה יופחת מ-300 מיליון שקלים ל-115 מיליון. שני השרים ישובו ויוועדו על מנת לקבוע תוספת תקציב למשרד החינוך, על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ואת הקמתו של מערך תמיכה נפשית לתלמידים.

בשבוע האחרון אמרה תמיר כי אם יתרחש הקיצוץ במשרדה, הדבר יפגע קשות במערכת החינוך ובמיוחד בצפון. היא אמרה עי למשרד החינוך דרושים 100 מיליון שקל נוספים כדי להיערך מיידית לפתיחת שנת הלימודים.

תוספת התקציב מיועדת בעיקר להגדלה משמעותית של מספר הפסיכולוגים והיועצים החינוכיים במוסדות החינוך בצפון, שאמורים לטפל בבעיות הרגשיות של ילדי הצפון בעקבות המצב הביטחוני, וכן לשיפוצי מבנים שניזוקו מקטיושות ולתיקון נזקי מלחמה נוספים. טרם הושגה הסכמת האוצר להקצאת סכום זה, אולם כאמור, תמיר והירשזון ידונו בו בהמשך השבוע.

תמיר גם הציגה אתמול את תוכנית המשרד לקידום מערכת החינוך בצפון, שהיא למעשה יישום מצומצם של הרפורמה הארצית במערכת החינוך שתוכננה קודם לכן, אך לא תבוצע בשל מגבלות תקציביות.

במסגרת התוכנית יוארך יום הלימודים בבתי הספר והגנים ביישובי הצפון, יינתן חינוך חינם לגילאי 3-4 ויופעלו תוכניות סיוע ותגבור לתלמידים חלשים ונוער בסיכון. עלותה של התוכנית - כחצי מיליארד שקל - מותנית בהסכמה של משרד האוצר, שלא הושגה. נכון להיום גם אמור משרד החינוך, כמו משרדי הממשלה האחרים, לספוג את חלקו בקיצוץ הרוחבי שאושר היום, דבר שמעמיד את יישום התוכנית בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully