וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך ממליצה לעזור למורים בתשלומי משכנתא

יעל קישיק

17.7.2006 / 14:35

בכדי לעודד מעבר של מורים ליישובים בפריפריה דורשים ח"כים לאפשר עזרה למורים לרכוש דירות במקום הלימודים

ועדת החינוך של הכנסת המליצה היום למשרד האוצר לאפשר למורים בפריפריה לקבל עזרה במשכנתא במקום בשכר דירה. זאת, על מנת לאפשר למורים המעוניינים לעבור למגורי קבע בפריפריה לרכוש דירות במקום. כיום, המדינה משתתפת בשכר דירה בסכום של 5,000 שקלים למורים שמגיעים מהמרכז לפריפריה.

יוזם הדיון, ח"כ חיים אמסלם (ש"ס) אמר כי המדינה אמנם מעודדת מורים לעבור ללמד בפריפריה, על ידי השתתפות בשכר הדירה שלהם, אך לדבריו "מתעורר מצב אבסורדי כאשר מורים שמעוניינים להשתקע בפריפריה אינם יכולים לעשות זאת כי המדינה אינה מאפשרת להם להשתמש בכספים אלה לתשלום עבור המשכנתא".

מנהל תחום משכורת במשרד החינוך בני בנימין לא קיבל את דבריו של ח"כ אמסלם ואמר, כי אם מורים המגיעים מהמרכז לפריפריה יקבלו סיוע במשכנתא הדבר עלול להפלות את המורים שמקורם בפריפריה, אשר לא מקבלים לא סיוע בשכר דירה וגם לא במשכנתא.

יו"ר ועדת החינוך מיכאל מלכיאור הצטרף לדבריו של ח"כ אמסלם ואמר גם הוא, כי "המדינה מעוניינת לפתח את הפריפריה. לשם כך, עלה הרעיון לעידוד מורים ללמד בפריפריה על ידי תשלום שכר הדירה שלהם במקום". לדבריו, "המרת שכר הדירה במשכנתא תעלה את יוקרת המקום, משום שאנשים יראו בפריפריה לא מקום זמני, אלא מקום קבע".

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפדל) תמך בהצעה זו ואמר, כי "לגבי המדינה, מדובר באותו הכסף בדיוק, ובאותם האנשים. אין כאן תוספת תקציב ואין הרחבה של מסגרת המקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully