וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי הרובוטיקה משפרים את הישגיהם

13.7.2006 / 9:55

מחקר שערכה אוניברסיטת ת"א העלה כי תלמידי י"ב שלמדו רובוטיקה השתפרו בתחומים ריאליים. הבנות הצליחו יותר מהבנים

תלמידי תיכון הלומדים רובוטיקה משפרים את הישגיהם בלימודים, כך עולה ממחקר שנערך בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. המחקר בדק מדגם מייצג של תלמידי כיתה י"ב מ-4 בתי ספר שונים בארץ, שלמדו [[רובוטיקה]] במשך שנה בשיטה אותה הציעו החוקרים.

בסיום הקורס נבדקו ציוני התלמידים ונמצא שכולם שיפרו את ציוניהם בתחומים ריאליים. במתמטיקה, למשל, שפרו התלמידים את ציוניהם ב-5.7 נקודות. קבוצת הביקורת, שלא השתתפה בקורס הייחודי, שיפרה את ציוניה ב-1.8 נקודות בלבד במבחני הבגרות בסוף י"ב.

הבנות שהשתתפו בקורס שיפרו את ציוניהן באחוז גבוה יותר, מזה של הבנים. בנוסף, המשתתפים במדגם שיפרו את עמדותיהם כלפי תחום הטכנולוגיה וההנדסה והביעו רצון לעסוק בתחומים אלו בעתיד.

המחקר הוצג השבוע במסגרת כינוס הרובוטיקה הישראלי הראשון, שנערך ואורגן ע"י לשכת המהנדסים בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ורשת מכללות "אורט". סמנכ"ל רשת אורט, איתי גולדפרב, אמר במושב "רובוטיקה בתחום ההוראה" שארגנה הרשת, כי "החינוך הטכנולוגי מדעי הוא הערובה לתשתית איתנה ולצמיחה חברתית כלכלית במדינתנו הדלה במשאבים חומריים. עד היום נשא משרד החינוך את הדגל של תעודת הבגרות המלאה העיונית ה"יוקרתית". אך היום התפיסה שונה, ובמשרד החינוך מבינים כי ללא מקצועות הטכנולוגיה אין קידמה וצמיחה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully