וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת בדיקה: השרפה בעירוני ח' - עקב הצתה

1.7.2006 / 19:57

ועדת הבדיקה לשרפה בה נהרגו 20 אנשים בתיכון בתל אביב סבורה כי מקור השרפה בסיגריה דולקת ומצאה שלל מחדלים בטיחותיים

לפני כחודש נפצעו חמישה תלמידים ומורה בשרפה שפרצה במקלט בית הספר התיכון עירוני ח' בתל אביב. עיריית תל אביב הקימה ועדת בדיקה שעל פי מסקנותיה השרפה פרצה בעקבות הצתה. הדו"ח של ועדת הבדיקה חושף שרשרת של ליקוים בבית הספר.

ועדת החקירה בראשותו של מוטי גולדשטיין, סגן מנהל אגף משאבי חינוך ומנהל מחלקת הצטיידות ואספקה בעירייה, הגישה את מסקנותיה למנהל מנהל החינוך דרור לוטן. מהדו"ח עולה כי השרפה פרצה בשל הצתה שנגרמה, ככל הנראה, מסיגריה בוערת.

בעת שפרצה השרפה היו במקלט מורה וחמישה תלמידים שחילוצם היה קשה מאוד בעקבות הלהבות שחסמו את הכניסה וסורג החירום שבפתח המילוט היה נעול. למרות שהעירייה הורתה לפתוח פתחי מילוט בעת שימוש במקלטים, הסתבר כי בידי המורה לא היה מפתח והכלואים נאלצו בעזרת תלמידים מבחוץ, לפרוץ את הסורג על ידי שבירת המנעול ולהימלט דרך פתח החירום. המורה וחמשת התלמידים נפצעו באורח קל.

במקומון "זמן תל אביב" דווח, כי בנוסף, נתגלה שבמקלט לא היה מטף לכיבוי אש וכי לא נמצא מפתח לשער החירום של התיכון. על פי המסקנות, לולא העזרה מבחוץ היו תוצאות המקרה חמורות בהרבה. בעקבות האירוע, ממליצה הוועדה לתרגל נוהלי חבירה לצוות כוחות ההצלה עם צוות בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully