וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: הקיצוץ בחינוך השאיר מערכת ללא אוויר

26.6.2006 / 11:49

שרת החינוך אמרה בדיון בוועדת החינוך כי המערכת מתמודדת היום עם תלמידים מוחלשים יותר, וכי יותר חשובה לה האווירה בביה"ס

שרת החינוך, יולי תמיר, הציגה היום את הרפורמה בחינוך שגיבש המשרד בראשותה לוועדת החינוך של הכנסת. תמיר הציגה את רכיבי הרפורמה, המורכבת מארבעה נדבכים: "מהפכה פדגוגית" המתמקדת בתכני ואמצעי הלימוד, "תנופה להצלחה", המתמקדת בחינוך בגיל הרך וטיפול בבני הנוער, "ערבים לכל ילד" - העוסק בדאגה לשלום הילד והגנה עליו. נדבך אחרון בתוכנית עוסק בתפקיד ומעמד המורה.

בהצגת התוכנית אמרה תמיר כי פחות מעניין אותה מדדים פורמליים, אלא יותר מעניינת אותה האווירה בבית הספר. לדבריה, צריך לעשות כברת דרך לא קטנה כדי להחזיר את הכבוד של המורים למקום הראוי לו. "השכר הנוכחי של המורים הוא בלתי אפשרי, יש לעשות שינוי מהותי כוללני", אמרה תמיר.

תמיר אמרה בדיון כי לא יקוצצו יותר שעות לימוד, וכי יש לעצור את ההידרדרות בנושא. לדבריה, ישנו משבר חינוך עולמי בו הדור הצעיר מוצא את עצמו זריז יותר ממערכת החינוך.

עוד אמרה שרת החינוך, כי כיום הילדים הם יותר עניים, יותר מוחלשים וזקוקים ליותר סיוע, וכך גם המערכות התומכות מסביב נחלשו. לדבריה, הקיצוץ בתקציב החינוך, העומד על 3 מיליארד שקלים, השאיר את המערכת ללא אוויר.

תירוש: אין לזלזל בשרת החינוך הקודמת

ח"כ רונית תירוש (קדימה), ששימשה כמנכ"לית משרד החינוך בממשלה הקודמת, תקפה את הרפורמה המוצעת לחינוך בטענה כי חלק מהנתונים בה אינם מדוייקים. לדבריה, המחקרים על עלייה באלימות והירידה בציונים אינם נכונים, ומדובר בהטעיית הציבור. תירוש אמרה עוד כי היא מציעה לא לזלזל בשרת החינוך הקודמת, "היא סללה את הדרך להרבה רפורמות".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר לאחר הצגת הרפורמה כי הליכוד ירד מהשלטון בגלל מדיניות כושלת במשרדי החינוך והאוצר.

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי יש לקבוע סדרי עדיפות לתוכנית החינוך, לפיהם יתחיל משרד החינוך לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה. לדבריו, מוכרחה להיות תוכנית לאומית בנושא גודל כיתות הלימוד ושעות ההוראה. ח"כ אורלב התייחס גם לנושא הפערים בחינוך ואמר כי בתוכנית הרפורמה החדשה לא הוגדר יעד של צמצום הפער בין התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully