וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידות מת"א התלוננו שמורה הטריד אותן

24.6.2006 / 16:37

התלמידות טוענות שהמורה דיבר איתן על יחסי מין. הן התלוננו לאחר שעברו סדנה מטעם מהמרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית

מספר תלמידות באחד מבתי הספר התיכוניים בתל אביב התלוננו בפני ההנהלה כי מורה הטריד אותן מינית וזרק לעברן רמיזות מיניות לכאורה.

התלמידות סיפרו להנהלה כי באחד השיעורים החל המורה לדבר איתן במפתיע על יחסי מין, וכאשר ראה שהנוכחים משתפים עימו פעולה המשיך לדבר על מין אוראלי ועל יחסי מין גם בשיעורים אחרים. לדבריהן, לאחר השיעורים הוא שוחח עם חלק מהתלמידות ובמספר מקרים שונים נגע בגופן.

בעיתון "תל אביב" דווח, כי למרות הטענות החמורות, ההנהלה לא הביאה את הנושא לידיעת המשטרה והסתפקה בסירובן של התלמידות להתלונן כנגדו. "עונשו" של המורה היה נזיפה בלבד. לדברי ההנהלה, המורה הודה כי שוחח עם התלמידים על יחסי מין וכי לא היתה לו כל כוונה מינית. הוא התנצל על דבריו, אולם הכחיש כי נגע בגופן של התלמידות. כיום הוא מלמד באותה כיתה.

התלמידות סיפרו להנהלה לפני מספר חודשים כי המורה שוחח איתן על יחסי מין, ולאחר שראה כי אין לכך התנגדות דיבר על אורגזמה, מין אוראלי ועוד. לדברי אחת התלמידות, בעת ההפסקה המשיכו השיחות והמורה נגע בגופה. במקרה אחר, כך טען גורם בבית הספר, הוא שוב שוחח עם התלמידים על מין ונגע גם בתלמידה אחרת. על פי התלונות, כך היה גם במקרים נוספים.

התלמידות החליטו לפנות להנהלה עלתה כשבבית הספר נערכה סדנת חינוך והסברה מהמרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית. בסדנה דיברה המנחה על הטרדה מינית ועל מתן תמיכה לנערות, וזאת במטרה לערוך שינוי תפיסתי והתנהגותי בבני הנוער. במהלך הסדנה סיפרו התלמידות על מעשיו לכאורה של המורה.

גורם בבית הספר אישר את פרטי הפרשה: "המלצנו לתלמידות להגיש תלונה במשטרה, אבל הן סירבו כי טענו שבהתחלה הן שיתפו עימו פעולה בשיחות על הסקס, אז הסתפקנו רק בנזיפה. המורה הוזהר כי אם המקרה יישנה הוא יסולק מבית הספר. הנושא טופל על ידי הצוות הניהולי של בית הספר על הצד הטוב ביותר".

רכזת במרכז לנפגעות תקיפה מינית, מירי מרגלית, מסרה תגובה עמומה: "אני לא מכחישה ולא מאשרת את המידע. מדובר במידע אנונימי והמרכז שומר על הדיסקרטיות של הבנות".

הנהלת בית הספר בתגובה: "אכן, התלמידות התלוננו ונערכו שיחות עם המורה. בסיום השיחות זומן המורה לשימוע. המורה קיבל התראה רצינית יותר, ומאז לא שמענו שהנושא חזר על עצמו. התלמידים נמצאים עימו בקשר, ואנו סבורים כי המורה למד את הלקח וכי הפעולה לא תחזור שנית. יצוין כי מדובר במורה מוכשר וכי הצלחתו המקצועית ראויה לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully