וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החינוך של בוש תיכשל בסגירת פערים

רויטרס

16.6.2006 / 18:26

מחקר חדש מראה כי מדיניות "אף ילד לא נשאר מאחור" של הנשיא לא תעמוד ביעדים שהוצבו. בכירים בממשל טוענים: "התוכנית עובדת"

מדיניות החינוך "אף ילד לא נשאר מאחור", שהציג נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]] ב-2001, אינה ממלאת את יעדיה ואינה מאפשרת סגירת פערים גזעיים. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת [[הארוורד]]. בזאת, סותר המחקר את טענות בכירי הממשל, הטוענים כי התוכנית עובדת וכי הפער הגזעי מתחיל להיסגר.

התוכנית הייתה אמורה לאפשר מדידה של יכולות התלמידים מכל הרקעים הסוציו-אקונומיים מדי שנה, והענשה של בתי ספר שלא הצליחו להביא לשיפור בהישגי תלמידיהם. התוכנית קובעת כי אי עמידה ביעדי התוכנית עלולה להוביל לסנקציות נגד בית הספר בו נמצאו הליקויים, ילדים הלומדים בבית ספר בעל ביצועים נמוכים יכולים לעבור בית ספר על בסיס מקום פנוי, וכי במקרים קיצוניים – בתי ספר בהם הישגי התלמידים לא מראים שיפור עשויים להיסגר. בנוסף,התוכנית הייתה אמורה להציב סטנדרטים ארציים למערכת החינוך האמריקאית, בה מסיימים תיכון רק שני שליש מכלל בני הנוער, ורק כ-50% מתלמידי התיכון השחורים וההיספאנים.

עם זאת, המחקר מראה כי התוכנית לא תעמוד ביעדים שהוצבו עד לשנת 2014: לפי הדו"ח רק 24-36% מתלמידי ארה"ב יגיעו ליכולת הקריאה שהציבה התוכנית כיעד, ורק 29-64% מהם יגיעו להישגי המטרה במתמטיקה.

המחקר הנוכחי מגיע רק חודש אחרי פרסום תוצאות הבחינה הארצית במדע, הראשונה מזה חמש שנים, שהוכיחה כי התוצאות בקרב בוגרי תיכון בארה"ב נמצאות בירידה בעשור האחרון וכי תלמידים במדינות מתפתחות גוברים על תלמידי ארה"ב בהישגיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully