וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה להרחיב את חוק חינוך חובה עד י"ב

7.6.2006 / 7:20

יו"ר ועדת החינוך, מיכאל מלכיאור, צפוי להגיש תיקון לחוק הקיים - המחייב חינוך עד כיתה י' - בשל נתוני הנשירה הגבוהים

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הרב [[מיכאל מלכיאור]], צפוי להגיש בימים הקרובים הצעה לתיקון [[חוק חינוך חובה]], לפיה יורחב החוק ויחייב תלמידים להמשיך בלימודיהם עד כיתה י"ב ולא עד כיתה י', כפי שקובע החוק כיום.

זאת, לאחר שבשנת הלימודים האחרונה נשרו 9,665 תלמידי כיתות י"א וי"ב, שהם כ-7.1% מכלל התלמידים בכיתות אלו. מדי שנה נושרים כ-24 אלף תלמידים ממערכת החינוך (מכיתה א' עד י"ב).

לדברי ח"כ מלכיאור, מנתוני המועצה לשלום הילד ומהערכות גורמים המטפלים בנושא עולה, כי היקף הנשירה בפועל גדול בהרבה ועומד על כ-25 אלף תלמידים נוספים. לטענתו, מדובר בנשירה סמוייה – התלמידים רשומים בבתי הספר, אך אינם מגיעים ואינם מדווחים למשרד החינוך ולרשויות. בתי הספר לא מדווחים על כך בשל חוסר רצונם להודות שהם מנשירים תלמידים ועדי להמשיך לקבל תקציב עבור אותם תלמידים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי ח"כ מלכיאור מתכנן להגיש הצעה לתיקון חוק חינוך חובה, אשר נחקק ב-1949. לדבריו, "ייתכן כי באותה עת היה זה הישג גדול לקבוע חובת לימוד עד סוף כיתה י', אולם בעידן של קידמה והישגיות ניתן לומר כי אין די בכך על מנת להשתלב בשוק העבודה או בתחומים אחרים הקשורים לעולם המבוגרים".

מלכיאור הדגיש, כי בשל המצב הקיים, בו מדינת ישראל אינה מחוייבת לחינוך עד כיתה י"ב, הולכת ומתעצמת תופעת הנשרת התלמידים החלשים או הבעייתים מהמסגרות החינוכיות. "כאשר מדובר בתלמיד כיתה י"א או י"ב – המוסד החינוכי, הרשות המקומית או המדינה אינם מחויבים למצוא מסגרת חינוכית חלופית עבורו, מאחר שחוק לימוד חובה אינו חל לגביו", הוסיף מלכיאור.

לדבריו, הנערים והנערות הנפלטים ממערכת החינוך לא רק שלא זוכים להשלים את לימודיהם, במקרים רבים הם נותרים תלושים ומסתובבים ברחובות תוך היגררות והידרדרות להתנהגויות שליליות ולעיתים פליליות.

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אמר כי בחוק הקיים משדרת מדינת ישראל לילדים שפסגת הציפיות שלהם די לה להסתיים אחרי עשר שנות לימוד. לדבריו, יעד החינוך שמציבה המדינה תואם לעולם השלישי.

שרת החינוך, [[יולי תמיר]], אמרה כי תוכניתה – שתוצג לראש הממשלה במהלך החודש הקרוב – כוללת פרק העוסק במניעת נשירה בכלל, עם דגש על נשירה בקרב בני נוער עולים ומהמגזר הלא יהודי. השרה תמיר אמרה, כי הצעת החוק של ח"כ מלכיאור תיבחן בנוסף להצעות נוספות העומדות על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully