וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בעבירות סמים בין כתלי בתי הספר

4.6.2006 / 19:16

298 תיקי סמים נפתחו במשטרה מאז תחילת שנת הלימודים. שיעור עבירות האלימות לא ירד למרות התוכניות והכספים שהושקעו

המשטרה העבירה בסוף השבוע ל[[משרד החינוך]] את הנתונים שיש בידיה על מצב עבריינות התלמידים, בבתי הספר ומחוצה לו. בידיעות אחרונות דווח כי בדו"ח כמה מסקנות מדאיגות, וביניהן עלייה משמעותית בעבירות סמים בתוך כתלי בתי הספר. מאז תחילת שנת הלימודים נפתחו 298 תיקי סמים לתלמידים, לעומת 264 בתקופה זהה בשנה שעברה.

התוכניות והכספים למלחמה באלימות בבתי הספר לא הצליחו להוריד את רמת האלימות, ושיעורי פתיחת התיקים השנה זהים כמעט לאלה משנה שעברה. עבירות של רכוש וונדליזם, מצד שני, ירדו בשיעור של 5%.

סך הכל, מאז תחילת שנת הלימודים, נפתחו 5,476 תיקים [[פלילי]]ים לתלמידים, לעומת 5,471 בתקופה המקבילה – כמעט ללא שינוי. "הנתונים מדאיגים ומחייבים העמקת הפעולות לצמצום האלימות והעבריינות של תלמידים", אמר בתגובה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב. ראש מחלקת הנוער ב[[משטרה]], נצ"מ סוזי בן ברוך, אמרה כי "המשטרה מתייחסת בחומרה רבה לפעילות עבריינית של בני נוער ומקיימת פעולות יזומות לחשיפתם".

הורי התלמידים, לעומת זאת, לא מסתפקים בהצהרות ותובעים לפעול ביתר נחישות. "הופקו עשרות רבות של תוכניות למניעת אלימות", אמרה אתי בנימין, יו"ר ארגון ההורים בירושלים. "המשך השנים הוקמו ועדות ומונו צוותים, הושקעו מאות מיליונים, אך לצערי הכל מעלה אבק על המדף, ושום דבר אינו מיושם. בתי הספר שרמת האלימות בהם גבוהה והם אינם מסוגלים להגן על ילדנו – שיסגרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully