וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורטהיימר יפסיק להשכיר את המבנה ובי"ס בתפן יסגר

27.5.2006 / 19:47

בית הספר פועל מזה 15 שנה, ולומדים בו 550 תלמידים. ורטהיימר הבטיח כי ימצא מקום חלופי, אך עיריית כרמיאל עדיין לא איתרה מבנה מתאים

בית הספר הניסויי בגן [[תפן]] פועל מזה 15 שנה, אך 550 תלמידיו יאלצו למצוא מקום חדש ללמוד בו החל משנת הלימודים הבאה. [[סטף ורטהיימר]], בעליו של המבנה שבו פועל בית הספר החליט שלא להשכיר אותו יותר למוסד החינוכי.

בית הספר הוקם על ידי קבוצת הורים שביקשה לפתוח מוסד חינוכי שיוויוני ופתוח שישלב בין חינוך לתעשייה. ורטהיימר נתן את ברכתו לפתיחת בית הספר, והשכיר להורים, כאמור, את המבנה בו הוא פועל. כיום לומדים בו תלמידים מגיל 3 ועד גיל 18, המשלמים שכר לימוד של 5,000 שקלים בשנה. מדי שנה שילמו ההורים למנהל גן התעשייה 500 אלף שקלים כשכירות על המבנה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי ורטהיימר אמר שהוא מאוד אוהב את בית הספר, "גאה בו, ושמחתי לתמוך בו במשך 15 שנים, אך התפקיד שלי הוא לקדם את התעשייה ולא את החינוך", הסביר. ורטהיימר הוסיף כי הוא זקוק לשטח לתעשייה, וכי שרת החינוך הסכימה למצוא מקום חלופי לבית הספר.

הצוות המקצועי, המורים וגם המנהל של בית הספר קיבלו השבוע מכתבי פיטורין. המנהל, נדב רם, אמר כי בבית הספר מועסקים 80 עובדים. שיעור ההצלחה בבחינות הבגרות בבית הספר הוא מהגבוהים בארץ, לדברי רם, והוא עומד על 90%.

ירון קמחי, ראש מועצה התעשייתית תפן, שבתחומה פועל בית הספר, אמר כי "המועצה המקומית שלנו היא תעשייתית. אין לנו מחלקת חינוך ואנחנו לא יודעים לנהל בית ספר". לדבריו, לבית הספר נמצאה אלטרנטיבה בכרמיאל הסמוכה, אולם מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה כי עד עתה לא נמצא שום מבנה מתאים לבית הספר.

אבי כהן, יו"ר עמותת ההורים בבית הספר, אמר כי "אנחנו מוכנים להתפשר על כך שלא יהיו לנו עשרים דונם דשא, אבל לא על מיקום כזה. המיקום הזה הוא פנטסטי, עם מרחבים, פסלים מוזיאון וקרבה תרבותית. הסביבה היא חלק מהחופש. הייתי מצפה מסטף לתת לנו ארכה של שנה נוספת למציאת פתרון, ואני מתכוון לבקש זאת ממנו". כהן הוסיף כי "יש הרבה פוליטיקה, ובטלפון אחד לוורטהיימר ניתן יהיה לפתור את הבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully