וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון הסטודנטים: רומסים את זכויותינו

15.5.2006 / 19:40

הכנסת דחתה את הצעת האי אמון בנושא תקצוב ההשכלה הגבוהה. הסטודנטים מאיימים בתגובה "לשבש את החיים במדינה"

הצעת האי אמון של ישראל ביתנו בעניין תקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה, נדחתה הערב. 58 ח"כים הצביעו נגדה, 39 ח"כים הצביעו בעדה ו-5 נמנעו.

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), נאם נגד תקצוב ההשכלה הגבוהה, וטען כי הוא "מוטעה ולקוי מיסודו". מנתונים שהציג בהצעת האי אמון, עולה כי קיים פער בין מספר הסטודנטים אשר לפיהם מתוקצבת מערכת ההשכלה הגבוהה - כפי שמופיע בספר התקציב, לבין מספר הסטודנטים הלומדים במערכת בפועל. לדברי מילר, המספרים בתקציב לא משקפים את צרכי המערכת האמיתיים. "מי שאחראי על הכסף לא בדיוק יודע לספור", אמר.

הממשלה, לדבריו, מתעלמת מהבטחותיה לציבור הסטודנטים ולא מיישמת את החלטות ועדת וינוגרד, להורדת שכר הלימוד. "לממשלה לא אכפת מההון האנושי החשוב של מדינת ישראל - מציבור הסטודנטים. כל מי שיתמוך בה יוצא נגד ציבור שלם שמחפש השכלה ורוצה לבנות ולהיבנות בארץ זו".

שרת החינוך, יולי תמיר (העבודה) אמרה בתגובה, כי אין אמת בטענה שנושא ההשכלה הגבוהה נשמט מתקציב הממשלה, וכי תוכנית ההלוואות תיתן פתרונות לכל מערך שכר הלימוד בהשכלה הגבוהה. "זאת התוכנית היחידה שהייתה מקובלת על כולם. יש בה פתרון לחלק ניכר מן הבעיות של ההשכלה הגבוהה".

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב תקפה בחריפות את דבריה של השרה תמיר. יו"ר האגודה, בועז טופורובסקי אמר, כי "הסטודנטים בישראל מזועזעים מהצהרותיה של השרה. אנו לא נוותר עד אשר יוספו תקציבים להשכלה הגבוהה וייושמו מסקנות וועדת וינוגרד. תקציב ההשכלה הגבוהה ירד בכ-20% בשנים האחרונות ומצב האקדמיה הוא כרוני. השרה פשוט מתעלמת מכך".

יו"ר ארגון הסטודנטים, גל דאי, אמר כי "שוב רומסים את זכויותינו ברגל גסה. ממשלה שאינה מכבדת הסכמים, אין לה זכות קיום".

נציגי האגודה קראו לממשלה לשבת עימם תוך כמה ימים "ולגשר על הפערים בין ההבטחות למציאות". הם אף איימו, כי במידה ונציגי הממשלה לא יעתרו לדרישה הזו, "נאלץ לשבש את אורך החיים התקין במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully