וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת ת"א מפסיקה הרישום ללימודי רפואת שיניים

7.5.2006 / 18:16

סגל המרצים הקים השבוע ועד חירום כדי להילחם בנסיונות הסגירה של בית הספר. אם יסגר, ישאר רק מוסד אחד ללימודי רפואת שיניים בארץ

אוניברסיטת תל-אביב, אשר הובילה בשלוש שנים האחרונות מאמץ לסגירת בית הספר לרפואת השיניים בפקולטה לרפואה, משלימה את המהלך והודיעה על הפסקת רישום סטודנטים חדשים לתוכנית הלימודים ל[[רפואת שיניים]] משנת הלימודים הקרובה.

בשנים אחרונות נקלעה [[אוניברסיטת תל אביב]] לגרעון כבד, שנגרם בשל התנהלות כושלת, המקשה על המשך תפקודה. במסגרת תוכניות ההתייעלות שיזם נשיא האוניברסיטה, פרופסור איתמר רבינוביץ', הוחלט לסגור את בית הספר לרפואת השיניים.

בישראל קיימים היום שני בתי הספר לרפואת שיניים, האחד בתל אביב, והשני באוניברסיטה העברית בירושלים. בית הספר בתל אביב קיבל בשנים האחרונות למעלה מ–500 בקשות ללימודים בכל שנה, כך שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע.

החלטת האוניברסיטה לסגור את בית הספר לרפואת השיניים עומדת בניגוד לעמדת יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, בניגוד להחלטת ועדת החינוך של הכנסת ובניגוד לעמדת משרד הבריאות. גם הסתדרות רופאי השיניים ו[[האוניברסיטה העברית בירושלים]] מתנגדים נחרצות לסגירת בית הספר בתל אביב.

בוגרי שני בתי הספר לרפואת השיניים מהווים את גרעין האיכות הקבוע את רמת רפואת השיניים. גרעין זה מהווה כ-20% מהמורשים לעסוק ברפואת השיניים בישראל. במסגרת בית הספר בתל אביב פועלות מספר מרפאות ייחודיות בארץ בתחומים ייעודים כמו אבחנות סרטן הפה, טיפול בכאבי הפנים והלסתות, מחלות בלוטות הרוק, עששת, טיפול בפוביות דנטליות וטיפולים במרפאות עם מחלות סיסטמיות. בנוסף, מתקיימות בבית הספר תוכניות התמחות שונות, הכוללות כ-30 רופאי שניים בשלבי ההתמחות השונים.

בתוך כך, סגל מרצי בית הספר הקים השבוע ועד חירום שמטרתו להיאבק בסגירת בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully