וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגי הלומדים בבית עולים על הישגי תלמידי בתיה"ס

6.5.2006 / 20:15

לאחרונה מתפתחת התופעה של חינוך הילדים מהבית בעולם ובישראל. באוניברסיטת בן גוריון טוענים כי יתכן שזהו הפתרון למערכת החינוך

מחר יתקיים בירושלים כנס מיוחד שיעסוק בתופעה המתפתחת בשנים האחרונות ברחבי העולם, וגם בישראל – הלימודים מהבית. מטרת הכנס "חינוך מהבית: פריצת דרך או קוריוז?" שנערך ע"י אוניברסיטת בן גוריון, להעלות על סדר היום הציבורי והמחקרי את התופעה, הסותרת את תפיסת החינוך הממלכתי בארץ.

בכנס, יציג ראש המרכז לעתידנות בחינוך של אוניברסיטת בן גוריון, ד"ר רוני אבירם, גישה לפיה חינוך ילדים בבית ולא בבתי ספר, יכול לשמש מודל למוצא מהמשבר המהותי של החינוך המודרני.

אחד המחקרים הנוספים שיוצגו בכנס הוא של ד"ר ארי נוימן, שבדק את זהות ההורים שמחליטים לחנך את ילדיהם מהבית. לטענתו, לאנשים אלו תפיסת עולם מגובשת ושיטתית שהנחות היסוד שלה מקובלות היום על חוקרי הלמידה. הד"ר ענבל סיקורל בחנה את יחס משרד החינוך לרצון ההורים לחנך את ילדיהם בבית. לטענתה, משרד החינוך פועל באופן לא רציונלי.

מחקרים שנערכו בעולם בשנים האחרונות והשוו את הישגיהם של ילדים המתחנכים מן הבית לאלה של תלמידי בתי ספר, מצאו שבמקרים רבים הישגי מתחנכים מן הבית עולים על הישגיהם של תלמידי בי"ס בני גילם, ובכל מקרה אינם נופלים מהם. כמו כן, התנהגויות הנחשבות בעייתיות נמצאו רווחות יותר בקרב תלמידי בתי ספר. ילדים הלומדים בבית נמצאו גם בוגרים יותר ובעלי מיומנויות חברתיות מפותחות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully