וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מבקשים לממן שירותי אחיות בבתי ספר

16.4.2006 / 20:10

הורים לתלמידים בתל אביב עתרו לבג"ץ בדרישה שמשרד החינוך יחזיר את האחיות לביה"ס או יאפשר להם לממן את שירותיהן

בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי המורה למדינת ישראל לנמק מדוע אינה מספקת שירותי אחיות לבית הספר בישראל, ולחלופין מדוע אסרה על הורי תלמידים לשכור מכספם אחיות לבתי הספר.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון בראשותו של הנשיא אהרון ברק, הוציא את הצו לבקשת הורים לתלמידים בבתי הספר היסודיים ארן, אביב ורמת אביב ג' ב[[תל אביב]]. ההורים, באמצעות עו"ד עופר שחל, דרשו בעתירה להחזיר את האחיות לבית הספר או לאפשר להם לממן שירותי אחיות מכיסם. ההורים טענו כי היעדרן של האחיות פוגע ומסכן את בריאותם של התלמידים, מפני שאם חלילה ייפגעו או ייפצעו, לא יבוא לעזרתם גורם מקצועי ומוסמך.

לעתירת ההורים הצטרפה באחרונה הסתדרות המורים לאחר שנודע לה, כי משרד החינוך מתכוון להטיל על המורים את האחריות למתן עזרה ראשונה לתלמידים. באחרונה הנחתה הסתדרות המורים את מוריה שלא להעניק טיפול רפואי ועזרה ראשונה לתלמידים, כפי שדורש משרד החינוך, בטענה שהמורים לא הוכשרו לעשות זאת, ושהם עלולים לגרום נזק בריאותי לתלמידים.

בעתירה טענו המורים כי הקורס בעזרה ראשונה שכעברו חלק מהמורים לא נועד להחליף את אחיות בתי הספר. המורים טוענים עוד, כי נצר מצב אבסורדי ולא שוויוני, שבו תלמידי היסודי ומוריהם שוהים בבית הספר בלי אחות, ואילו תלמידי החטיבות העליונות ממשיכים ליהנות משירותי בריאות, אותם מממנים בעליהם של בתי הספר, למשל הרשויות המקומיות.

בתגובה לעתירה טענה פרקליטות המדינה, כי מתן היתר להורים לממן שירותי אחיות יהווה פגיעה בעקרון השוויוניות וייצור מצב שבו ילדים להורים בעלי יכולות כלכליות יזכו בשירותי בריאות שידם של הורים אחרים אינה משגת.

באשר להכשרת המורים טענה פרקליטות המדינה, כי משרד החינוך אינו מחויב לפעול למען שירותי עזרה ראשונה בבתי הספר, וכי סגל המורים שהוכשר לכך הוא זה שאמור לתת עזרה ראשונה ושירותי בריאות לתלמידים. עוד נטען, כי חוות דעת מקצועית של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות קובעת כי הכשרת סגל בתי הספר במתן עזרה ראשונה יש בו משם מענה סביר כל עוד נוכח בבית הספר איש צוות אחד או יותר שעברו הכשרה כזו.

עוד נטען, כי בהתאם לחוזה מנכ"ל, במקרה שיש צורך יפונו התלמידים לתחנת [[מד"א]], למרפאת קופת חולים או לבית חולים, ובמקרה של פציעה קלה יטופל התלמיד על ידי האחות או אחד המורים המוסמכים להגיש עזרה ראשונה.

"חבל שהקיצוצים התקציביים מובילים הורים לפעולה פרטנית", אמר ד"ר שלמה סבירסקי ממכון אדווה למחקרים חברתיים. "עדיף היה שההורים האלה, שפנו לבג"ץ כדי לדאוג שלילדים שלהם בלבד, היו פונים אל כל ההורים בארץ להפעיל לחץ מסיבי על הממשלה נגד הקיצוצים בתקציב החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully