וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הטכניון: נשקיע 90 מ' דולר במדע

גליה ימיני

4.4.2006 / 18:34

הנשיא אפלויג אמר זאת במסגרת ועידת החדשנות הטכנולוגית-מדעית בחיפה. לדבריו, "הטכניון הוא מקום לידתה של החדשנות הישראלית"

פרופסור יצחק אפלויג, נשיא [[הטכניון]], אמר בועידת החדשנות הטכנולוגית-מדעית בחיפה, כי הטכניון הוא מקום לידתה של החדשנות הישראלית. לדבריו, ב-80 שנות קיומו הוציא הטכניון כ-70% מאלפי הסטארט-אפים הקיימים בישראל, ולכן טבעי לקיים את ועידת החדשנות בסמוך אליו. אפלויג הציג תוכנית חדשה של הטכניון להשקיע בשנים הקרובות כ-90 מיליון דולר בקידום החדשנות בתחומים מדעיים כגון ננו-טכנולוגיה.

במהלך הועידה קיבל עוזיה גליל, מקים אלרון בתחילת שנות ה-60, פרס בזכות מצוינות והשפעה מתמשכת על הישגי הטכנולוגיה הישראלית. דורון בירגר, נשיא ומנכ"ל אלרון, אמר באותה ועידה כי ישראל היא "גן עדן לחדשנות" - מרכז הטכנולוגיה הבולט ביותר בעולם מחוץ לארצות הברית. לדבריו, בישראל נולדים מדי שנה כ-200 סטארט-אפים חדשים, ויש בה את אחוז המהנדסים והמדענים הגבוה ביותר באוכלוסיית מדינות העולם.

פרופ' יהושע זאבי מהטכניון, שהיה יו"ר ועדת הפרס של הכנס - The Israel Innovation Award - ציין כי הפרס ניתן השנה רק לאדם אחד המבטא מצוינות והשפעה מתמשכת על הישגי הטכנולוגיה הישראלית - עוזיה גליל. לדבריו, גליל הוא אבי תעשיית ההיי-טק הישראלית, לאחר שהקים את חברת אלרון בתחילת שנות ה-60 ובהמשך את החברות אלסינט ו[[אלביט]].

עוזיה גליל עצמו נשא הרצאה העוסקת ברווחים של הצרכן מהחדשנות הטכנולוגית. הוא השווה בין החדשנות הטכנולוגית בעבר ובעתיד, והסביר כי בניגוד לעבר, כיום טכנולוגיה מתקדמת מיועדת בעיקר ל"אזרח הקטן". גליל ציין כי חלק ניכר מהרעיונות הטכנולוגיים מתמקדים בקידמה, אך לא בצרכים אמיתיים של אנשים, וכי צריך להתגבר על בעיות אגו כדי שפיתוחים חשובים לא ירדו לטמיון. הוא הדגיש כי החדשנות לא צריכה להתמקד רק במדע ובטכנולוגיה, אלא גם בפיתוח מודלים עסקיים מתקדמים שיאפשרו לפיתוחים בתחום ההיי-טק והרפואה, להגיע לצרכן הסופי תוך זמן קצר ביותר מרגע המצאתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully