וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מעלה את ספרי הלימוד לאינטרנט

8.3.2006 / 11:16

במשרד מקווים שהספרים המקוונים יחסכו כסף להורים, יצמצמו את הפער בין עניים לעשירים, יקלו על גב התלמידים ויאפשרו תוכניות חדשות

מהפיכה בבתי הספר: משרד החינוך החליט להעביר, בכמה שלבים, את כל ספרי הלימוד ל[[אינטרנט]]. כך, אומר שר החינוך, מאיר שטרית, ההורים לא יאלצו להוציא כסף רב על עשרות ספרי לימוד, הילדים לא יצטרכו לשאת אותם על גבם כל יום לבית הספר ו"לא יהיה הבדל בין עני לעשיר".

בידיעות אחרונות דווח כי בשלב הראשון יעלה המשרד את כל הספרים שהוא עצמו הפיק לרשת, מכיוון שהם אינם מוגנים ב[[זכויות יוצרים]] חיצוניות, הקבצים כבר נמצאים ברשות המשרד ואף גורם חיצוני לא מפסיד כסף. במקביל ידרש מכל מפרסם של ספר לימוד חדש להעלות אותו לאתר האינטרנט של המשרד, כתנאי לקבלת אישור ממשרד החינוך.

באגף לפיתוח תוכניות לימודים מקווים שלמהפכה יהיה יתרון נלווה נוסף – ניתן יהיה להפעיל תוכניות לימוד חדשות שאושרו לבתי הספר בלא הצורך להמתין להדפסה. השימוש באינטרנט יאפשר למורים לא רק להתחיל ללמד את התוכניות החדשות מיד, אלא גם יספק להם אמצעי המחשה שלא ניתן לקבל מספרים רגילים. לצרכי ההמחשה, משרד החינוך מחייב מוציאים לאור המפתחים ספרי לימוד במסגרת המכרזים לתוכניות לימוד חדשות, כבר השנה לצרף לספרם תקליטור, שיכלול תמונות ומפות, יחסוך עלויות של הפקת צבע ויקטין את מספר הדפים.

לבסוף, במשרד עובדים כעת על "פתרון יצירתי" לבעיית זכויות היוצרים של ספרים שחיברו גורמים שאינם קשורים למשרד במרכז ואינם שייכים לו – וסביר להניח שידרשו פיצוי כספי על פרסומם באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully