וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תלמידים מצטיינים הורשו לפגוש ברמטכ"ל

2.3.2006 / 19:35

משרד החינוך דרש מבתי הספר ברחובות לתת רק לתלמידים מצטיינים ופעילים, להשתתף במפגש עם הרמטכ"ל. צה"ל: העניין לא תואם איתנו

לפני מספר ימים התבקשו מנהלי בתי ספר התיכוניים ברחובות לאתר תלמידים שישתתפו מחר בכנס שעורך ה[[רמטב"ל]], רב אלוף [[דן חלוץ]] בעיר. הכנס הוא כנס לתלמידי י"ב המסיימים תיכון ועומדים בפני הגיוס לצה"ל.

אלא שהתנאי שהוצב בפני מנהלי בתי הספר, היה לבחור לכנס בקפידה את התלמידים המצטיינים ביותר. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בחוזר שהפיצה העירייה למנהלי בית הספר נכתב כי ההנחייה היא לאתר "תלמידים מצטיינים בתחומים שונים, בעלי התנהגות טובה מאד, פעילים במסגרות מנהיגות, כולל מועצת תלמידים, תלמידים המייצגים את בית הספר בתחומים כגון חברתי, ערכי, [[ספורט]] מוסיקה, תרבות והתנדבות". בנוסף נתבקש כל בית ספר להעביר מבעוד מועד שתי שאלות שתלמידיו מתכוונים לשאול את הרמטכ"ל.

תנאים אלו לבחירת התלמידים עוררו סערה בעיר, וגורם בכיר בעירייה אמר כי מצער לחשוב שמשרד החינוך מבקש לבחור רק תלמידים מצטיינים, בעוד שגם שאר התלמידים עומדים לתת שנתיים ושלוש מחייהם לצה"ל. גם בצה"ל מיהרו להסתייג מהראיון, ומדובר צה"ל נמסרה תגובה לפיה "הרמטכ"ל וקציני צה"ל מרצים בפני כלל אוכלוסיית בני הנוער, והמסמך הופץ ללא תיאום עם צה"ל".

דובר מחוז מרכז של משרד החינוך, אבי הראל, מסר כי החוזר הופץ כדי לעודד את המוטיבציה בקרב התלמידים, וכי מדובר על תלמידים המעורבים בקהילה ולא רק תלמידים מצטיינים.

בעקבות פניית מקומון של רשת "ידיעות תקשורת" לראש עיריית [[רחובות]], שוקי פורר, פורר הורה לבתי הספר לשלוח תלמידים לכנס לפי החלטת בית הספר, בהתאם למספר המקומות ולא לפי התנאים שצויינו במסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully