וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים לרפואה שוקלים לתבוע את הפקולטות

12.2.2006 / 18:47

3 מבחני הסיכום לתואר ברפואה היו "לא הוגנים", לטענת הסטודנטים, וכך 25% מהם נכשלו בכירורגיה, לעומת 2% בשנים קודמות

הסטודנטים לרפואה בארץ זועמים על הפקולטות שלהם, לאחר ששלושת מבחני הסיכום לתואר, המבחנים ברפואה פנימית, כירורגיה ורפואת ילדים, היו קשים במידה חריגה השנה. בבחינה בכירורגיה, הקשה מהשלושה, נכשלו 20% מהסטודנטים – לעומת 2% נכשלים במרבית השנים הקודמות.

ב"מעריב" דווח, כי מלבד מספר הנכשלים החריג, גם ממוצעי הציונים היו נמוכים בהרבה מהמבחנים הקודמים. נציגי הסטודנטים החליטו כי אם האוניברסיטאות לא ילכו לקראתם, הם יפנו לבית המשפט.

אחד הגורמים לזעם, מלבד העובדה שסטודנט לומד בממוצע חודשיים לבחינה כזו, הוא סירובן המוחלט של האוניברסיטאות לחשוף את השאלונים לצורך בדיקות הוגנות השאלות וערעור על הציונים. בנוסף, כל סטודנט שנכשל אינו יכול להתחיל את תקופת הסטאז' שלו עד שיעבור את הבחינה החוזרת, שנערכת לפחות חודשיים אחרי הבחינה הראשונה.

סירוב האוניברסיטאות לחשוף את השאלונים נעוץ בתקנון נוקשה, לפיו אסור לסטודנט לראות את השאלון לאחר הגשתו. אם הוא מעוניין לערער על ציון הוא יכול לעשות זאת על פי הזיכרון בלבד, אך ורק שבוע לאחר המבחן. התקנון הנוקשה משותף לפקולטות לרפואה ושונה מהתקנונים הרגילים בפקולטות השונות, המתירים לרוב לפחות לראות את השאלון לצורך ערעור, ואף לקבל, לעיתים, העתק שלו.

"מדובר בתקנון דרקוני ששולל את הזכויות שלנו ללמוד מהטעויות שלנו, לערער ולתקן את עצמנו לקראת מועד ב' ולקראת הסטאז' ", כעסו הסטודנטים. "נוצר מצב שבו גם אם עברת את המבחן אין לך מושג במה טעית – טעות שאתה יכול לחזור אליה עם חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully