וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך ההסעות מסכן את חיי התלמידים

10.2.2006 / 16:10

ליקויים חמורים נמצאו במערך הסעות תלמידים לבתי ספר ברשויות. לדברי גורם במרכז השלטון המקומי, "המצב גובל בהפקרות"

בביקורת פנימית שקיים משרד החינוך המערך ההסעות של תלמידים לבתי הספר, נמצא כי בלמעלה מ-20% מכלי הרכב שנבדקו, התלמידים לא היו חגורים בחגורת בטיחות, וב-10% מהמקרים לא הותקנו כלל חגורות כאלה. בנוסף, נמצא כי ב-30% מכלי הרכב שהסיעו תלמידים מהחינוך המיוחד או תלמידים עם נכויות, לא היה מלווה בזמן הנסיעה, בניגוד לנדרש בחוק. גורם בכיר במרכז השלטון המקומי, אומר כי הרשויות המקומיות וחברות ההסעות מנסות לחסוך בעלויות בכל מחיר. את המחיר, לדבריו, משלמים הרבה פעמים התלמידים, שנמצאים במצב הגובל בהפקרות.

ב"מעריב" דווח, כי הביקורת הפנימית שערך משרד החינוך היא הגדולה ביותר שנערכה עד כה ברשויות המקומיות, שמשרד החינוך משתתף בתקציב ההסעות בהן. נוסף לליקויים, מתברר מהביקורת, כי כמעט חתי מכלי הרכב שנבדקו, לא החזיקו הנהגים ברשימה שמית של התלמידים אותם הם מסיעים, גם זאת, בניגוד לתקנות משרד החינוך.

האחראית על הסעות תלמידים במשרד החינוך, מציינת כי על פי החוק, ארגון ההסעות והפיקוח עליהן הוא באחריות הרשויות המקומיותץ לדבריה, אם היה למשרד החינוך ברור כי הרשויות עורכות פיקוח על תנאי ההסעות, לא היה למשרד צורך לערוך את הביקורת. לדבריה, במשרד החינוך מכירים גם את קבלני ההסעות שמנסים לחסוך ולהרוויח יותר ומודעים לכך שלא לכל הרשויות יש תקציב מספיק כדי למנות רכז הסעות מיוחד.

משרד החינוך שלח דו"חות מהביקורת לרשויות המקומיות, והן יידרשו לדווח על תיקון הליקויים ועל צעדים שינקטו כדי לשמור על נהלי הבטיחות. משרד החינוך הטיל בשנים האחרונות קנסות כבדים על רשויות שלא תיקנו הליקויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully