וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים במכללות לא מקבלים החזר שהובטח

27.1.2006 / 7:47

הסטודנטים במכללות הלא מתוקצבות אמורים לקבל החזר של 26% משכר הלימוד. משרד החינוך מסרב לשלם, "כי אין כסף", והסטודנטים בחובות

הסטודנטים במכללות הלא מתוקצבות, אמורים לקבל ממשרד החינוך מענק החזר שכר לימוד של כ-2,600 שקלים, זאת לפי המלצות ועדת וינוגרד. הוועדה, שמונתה על ידי הממשלה בעקבות מאבק הסטודנטים, קבעה כי החל מ-2001 יורד שכר הלימוד באופן הדרגתי בחמישים אחוזים. נכון להיום, הגיעה ההפחתה לשיעור של 26 אחוזים, ותלמידי המכללות המתוקצבות על ידי המדינה, כבר משלמים פחות.

ב"ידיעות אחרונות" מדווח היום, כי סטודנטים הלומדים במכללות הלא מתוקצבות, משלמים שכר לימוד מלא, אך אמורים לקבל החזר, שהשנה אמור היה לעמוד על 26 אחוזים, שהם כ-2,600 שקלים.

עפר כהן, סטודנט למשפטים במכללת נתניה, הופתע כאשר משרד החינוך הודיע: "נגמר לנו הכסף". מרבית הסטודנטים נאלצים לשלם עבור שכר הלימוד שלהם, וסכום של 2,600 שקלים, יכול לסייע להם רבות. "אני עובד מאוד קשה באבטחה כדי לממן את הלימודים, בניתי על החזר כספי, ולככן חרגתי ממסגרת האשראי שלי בבנק", אמר כהן.

במשרד החינוך אמרו אתמול כי בשל סיומה של שנת התקציב, לא ניתן היה לשלם לסטודנטים במועד, כפי שהובטח, וציינו כי הסכום החסר של כ-22 מיליון שקלים, יועבר במהלך שנת 2006 בכפןף לאישור תקציב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully