וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבי"ס בקריית מלאכי לומדים להילחם בגזענות

25.1.2006 / 13:25

השבוע יצויין יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה, האנטישמיות והגזענות. בי"ס "עמל" מקיים תוכנית חינוכית בנושא

ביום שישי יצויין ברחבי העולם יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה, האנטישמיות והגזענות. בבית ספר "עמל" בקריית מלאכי מקיימים תכנית לימוד ייחודית בנושא, אשר זיכתה אותו מטעם הסתדרות המורים.

בית הספר, שרבים מתלמידיו הם בני העדה האתיופית, עורך הפעלות רבות שבהן מושם דגש על קבלת האחר. במסגרת זו, כל תלמידי ומורי בית הספר חתמו על עצומה שבה התחייבו לפעול למען גזענות ואנטישמיות. כאשר הושמעו ביטויים גזעניים בבית הספר, התארגנו התלמידים ביוזמתם להפגנת הזדהות עם הנפגעים, וקיימו מפגש במתנ"ס העירוני עם הפוגעים.

בין הפעילויות החינוכיות הייחודיות שמקיים בית הספר, ניתן למנות סדרת סדנאות שנערכו למורם ותלמידים, בה נלמדה תרבות יוצאי אתיופיה ואורחות חיי הקהילה האתיופית, על מנת להבין טוב יותר את הקשיים המיוחדים של הקהילה ולהגביר את ההבנה עם תרבותם, כדי למנוע חיכוכים. בית הספר נותן ביטוי לתרבות האתיופית, ובין השאר מתייחס לחגים אתיופים, ומפרסם מתכונים של הקהילה.

מנהלת בית הספר, אורנה ירקון, מדגישה במיוחד את מערכי השיעור בנושא קבלת האחר: "בית הספר שם דגש על תפיסה דמוקרטית של חברה פלורליסטית, אשר בה מתקיים מגוון של קבוצות בעלות תפיסות שונות, החיות יחד מתוך הסכמה. בנינו מערך שיעורים מיוחד לשיעורי החברה. התלמידים למדו מהו סטריאוטיפ, ממה מורכבת 'הזהות שלי', במה הזהות שלי דומה לאחר, מה אני מקבל אצל האחר ומה אני לא מקבל, כיצד אני יכולה לבטא את הזהות שלי וכדומה. כל שיעור חברה הוקדש לנושא אחר בתחום. לאור התנהגות התלמידים ושיתוף הפעולה שלהם, אנו רואים כי הם מפנימים את הנושא ומבינים את חשיבות קבלת האחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully