וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיולים ערכיים יחליפו מסעות פריקת העול בתיכונים

22.1.2006 / 11:52

במסמך שיוגש לשר החינוך, ממליצה הוועדה על הכנה מקיפה לפני ה"טיול להכרת הארץ", שייבחר מתוך רשימה מוכתבת מראש

ועדה פנימית במשרד החינוך תגיש לשר החינוך, מאיר שטרית, תוכנית לשינוי אופי הטיולים השנתיים. הטיולים, שהפכו בשנים האחרונות למסעות לפריקת עול, בהם התלמידים צורכים אלכוהול וסמים ומתפרעים בבתי המלון, יהפכו ל"תוכנית להכרת הארץ", והטיול השנתי יתמקד בהכרת הארץ וטיפוח המחויבות כלפיה.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הוועדה מחייבת את בתי הספר להכנה בת חודש לפני הטיול השנתי, במסגרתה ילמדו גיאוגרפיה, היסטוריה, טבע, תנ"ך וספרות הקשורים ליעד הטיול.

לטענת משרד החינוך, הבעיה היא בעיקרה חוסר משמעת בקרב התלמידים. לפיכך ממליצה הוועדה, יחד עם קביעת מסלול הטיול, על קביעת קוד התנהגות בשיתוף התלמידים.

הוועדה חילקה את מסלולי הטיול לאתרי חובה, הכוללים בתוכם אתרי מורשת התיישבות ציונית ומורשת העם העתיקה, ומסלולי בחירה. מתוך מסלולי החובה יצטרכו התלמידים לבחור לפחות שניים. לכל אחד מהאתרים בהם מומלץ לטייל נקבעו הנחיות ברורת על משך הטיול ומועדו.

הוועדה לא חסכה ביקורת מהמורים וטענה כי מעורבות המורים הלכה ופחתה והם הפכו ל"שוטרי משמעת" בלבד.

בהמלצותיה, הוועדה מתייחסת גם לתופעה בה התלמידים אינם מתעניינים במה שאינו מתקשר בתעודת הבגרות, ובתי הספר לא משקיעים זמן ומשאבים בנושאים אחרים. לכן ממליצה הוועדה גם לשלב את ידיעת הארץ כמרכיב בזכאות לבגרות כבחינה נפרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully