וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור חמור באחיות בבתי הספר

19.1.2006 / 18:58

מאז פתיחת שנת הלימודים מופקדת בממוצע אחות אחת על כל 2,700 תלמידים והמורים נאלצים להעניק את הטיפול לתלמידים החולים

במרבית בתי הספר לא מתבצעים חיסונים ובדיקות, ארונות התרופות ריקים ונוכחות של אחות היא נדירה, כך עולה מבדיקה שנערכה לאחרונה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, [[עדי אלדר]], שיגר מכתב למשרד הבריאות, ובו הוא תוקף בחריפות את היעדר הפיקוח והפקרת בריאותם של ילדי ישראל. מרכז השלטון המקומי ערך בדיקה, אשר לפיה, מאז פתיחת שנת הלימודים, מופקדת בממוצע אחות אחת על כל 2,700 תלמידים (בעבר היתה זו אחות לכל 1,600 תלמידים).

כמו כן, מהבדיקה שנעשתה עלה, כי ב-24 בתי ספר במחוז הצפון, 40 במחוז לחיפה, 78 בתל אביב, 33 באשקלון, 175 בירושלים ו-181 במחוז המרכז, אין כלל שירותי אחיות.

הסיבה העיקרית למספר המועט של האחיות, נעוצה בעזיבתן של אחיות בית הספר את תפקידן בהמלך השנים, ללא הכשרתן ואישורן של אחרות במקומן. דבר זה, מעיד על אוזלת היד של מערכת החינוך בכל הקשור לבריאות התלמידים. דוגמא לאוזלת יד זו, ניתן למצוא במקרה בו נאלצו מורים בבית הספר לגשת לבית מרקחת ולרכוש משחה בעבור תלמיד שנכווה במהלך יום הלימודים, או במקרה בו פשטה מגיפת כינים בבית ספר בירושלים, שהדביקה עשרות תלמידים.

עדי אלדר פנה לאחרונה מספר פעמים אל דני נוה, שכיהן כשר הבריאות. במכתבו אליו ציין, כי לפני שנתיים אושרה הצבתן של 510 אחיות, בעוד שבפועל מוצבות רק 434 אחיות. בנוסף, אומר אלדר: "משרד הבריאות כשל בטיפול בנושא אחיות בית הספר. עם התפטרותו של [[דני נוה]] מהממשלה, אנו קוראים לראש הממשלה בפועל [[אהוד אולמרט]], ולשר הבריאות החדש יעקב אדרי, לזרז הטיפול בנושא. הבחירות המקדימות הסתיימו, ועכשיו צריך לחזור ולטפל בבעיות הכואבות באמת, ובראשן הבעיות של ילדי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully