וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מש' החינוך אסר על תלמידים לנסוע לטורקיה

7.1.2006 / 10:15

תלמידי המרכז לחינוך מדעי תיכננו לנסוע לצפות בליקוי חמה מלא בטורקיה יחד עם סטודנטים. הסיבה לאיסור: בעיות בטחוניות

משרד החינוך אסר על תלמידי המרכז לחינוך מדעי בתל אביב לצאת לטורקיה לראות ליקוי חמה. תלמידי המרכז היו אמורים לצפות בליקוי חמה מלא באנטליה שבתורכיה, בחודש מרץ הקרוב. בעיתון "זמן תל אביב" פורסם, כי במשרד החינוך נימקו את האיסור בכך שבטורקיה ישנן בעיות ביטחוניות.

ליקוי החמה שיתרחש ב-29 במרץ יראה בישראל ברמה של 80%, בעוד שבטורקיה יגיע הליקוי ל-100%. ההבדל הוא משמעותי למתעניינים בנושא, והאפשרות לצפות בליקוי מלא מגיע רק פעם ב-85 שנים.

מורה במרכז לחינוך מדעי, ד"ר תהילה בן גיא, פנתה לפרופ' עקיבא פלקסר, העומד בראש המשלחת לטורקיה, בבקשה לצרף תלמידים מהמרכז. הנסיעה היתה צפויה להימשך 4-5 ימים ולעלות כ-300 דולר לתלמיד. לפני הנסיעה תוכננו ימי עיון משותפים לתלמידים ולסטודנטים.

התוכנית הוצגה בפני מנהלי התיכונים, אשר תמכו בה, אך קב"ט משרד החינוך, שאמור היה לאשר את הטיול, סרב לתת את האישור בטענה כי הסיור מסוכן. ד"ר בן גיא מסכימה עם דרישת משרד החינוך כי לא ניתן להוציא ככה תלמידים ללא אחריות.

פרופ' פלקסר התאכזב למשמע ביטול המשלחת, ואמר בתגובה כי תוכננו הרצאות וטיולים וצפייה משותפת בליקוי החמה. לדבריו חבל שהפריה הדדית מצוינת כזאת לא תתקיים. מנהלי בתי הספר הביעו גם הם אכזבה מהחלטת משרד החינוך.

אבי קצובר, דובר משרד החינוך במחוז תל אביב מסר בתגובה כי קבוצת חמד"ע טרם פנתה באופן רשמי למשרד החינוך על מנת לקבל אישורים מתאימים לנסיעה לטורקיה.

החלופה הזמנית לנסיעה תהיה הפנינג במהלכו יתקיימו הרצאות, וליקוי החמה יוקרן על מסך ענק, שיתקיים ב-29 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully