וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכללות הדתיות לחינוך מתנגדות לאיחודן

14.12.2005 / 21:58

ח"כים מהמפד"ל טענו כי האיחוד הצפוי יוריד את אחוזי הרישום. ועדת תומר קבעה כי האיחוד ימנע הכשרת מורים מיותרים

ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) טענה בכנסת כי איחוד המכללות לחינוך במגזר הדתי לאומי נעשה בכפייה. לדבריה, איחוד המכללות לחינוך נכפה על המכללות הדתיות, בעוד שמועד איחוד שאר המכללות נדחה לאחר הבחירות. מנהלי המכללות מדווחים כי משרד החינוך התנה את הרישום לשנת הלימודים האקדמית הבאה באיחוד בין המכללות.

פינקלשטיין ציינה כי האיחוד היחידי שכבר התקיים בין מכללות לחינוך הוא זה בין מכללת סמינר הקיבוצים עם המכללה הטכנולוגית, ובמקרה זה מדובר על מכללה קטנה וקרובה למכללה השניה, ואילו מועד איחוד שאר המכללות נדחה ללא תנאים. בנוסף התלוננה כי המכללות הדתיות לחינוך מחויבות לעבור ללוד. ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) התריע גם הוא על אחוז רישום נמוך למכללות לחינוך והצביע על תוכנית איחוד המכללות כגורם לכך.

בתגובה לדברים, אמר סגן שרת החינוך, מגלי והבה (ליכוד), כי אינו יודע על כפיית האיחוד על המכללות הדתיות לחינוך. לדבריו, ההבדלים בין הליכי האיחוד נובעים מההבדלים בין המכללות עצמן: מכללות שמתאחדות עם מוסדות אקדמאים גדולים מחכות לתוצאות ועדות לתקצוב ושילוב שפועלות בימים אלה.

והבה הוסיף כי אם תתקבל החלטה על דחיית האיחוד של מכללה זו או אחרת, הדבר יעשה לא על פי השתייכות מגזרית. לדבריו, ועדת תומר שעסקה בנושא מכללות החינוך קבעה כי יש עודף נרשמים למסלולי החינוך וכתוצאה מכך מוכשרים יותר מורים מהנדרש. המטרה באיחוד מכללות החינוך היא כפולה: צמצום הוצאות המוסדות והבטחת מקום עבודה בהמשך לנרשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully