וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן טרום חובה מעלה את סיכויי הילד להצליח

11.12.2005 / 20:54

מחקר חדש מציע כי ילדים שיילכו בגיל צעיר לגן יהיו בעלי כושר קוגנטיבי טוב יותר ואפילו ירוויחו משכורת גבוהה יותר בעתיד

מחקר שנערך באנגליה מגלה, כי מבוגרים שלמדו בגן טרום חובה (לפני גיל חמש) נוטים להצלחה רבה יותר בשוק העבודה ולמשכורות גבוהות ביותר. עוד עולה מהמחקר, כי חינוך מוקדם והליכה לקבוצות משחק עשוי להשפיע לטווח הארוך על תוצאות מבחנים קוגניטיביים במהלך הלימודים בבית הספר.

אך הדעות לגבי הממצאים חלוקות. מורים דיווחו, כי תלמידים שלמדו בגני טרום חובה נטו יותר להסתגל מבחינה חברתית, אך הורים דיווחו כי לדעתם ההליכה לגנים אלה רק דרדרה את התנהגות ילדיהם.

החוקרות אמרו ל-BBC, כי הממצאים מעלים את האפשרות שהתחלת החינוך לפני גיל חמש עשויה להשפיע לטווח ארוך על חיי הילד. בדו"ח שהגישו כותבות החוקרות, כי ילדים בני שבע שהלכו לגן טרום חובה הפגינו פער גדול מתלמידים שלא הלכו לטרום חובה במבחנים קוגניטיביים דוגמאת מתמטיקה וקריאה, וכי התוצאות נשמרות לאורך השנים, עד גיל 16, גם אם לא בעוצמה חזקה כפי שנראות בגילאי שבע. החוקרות קובעות כי הליכה לגן טרום חובה או השתתפות בקבוצות משחק משיעה לטובה על הילדים, גם אם לטווח קצר.

עוד עולה מהמחקר, כי מבוגרים שהלכו לגן טרום חובה נוטים לקבל הסמכות מקצועיות ולעבוד בגיל מבוגר, ומרוויחים משכורות הגבוהות ב-4% מאלו שלא הלכו לגן טרום חובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully