וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בת"א לא יודעים מי כתב את "התקווה"

11.12.2005 / 0:07

500 שאלונים שחולקו לסטודנטים גילו כי לנשאלים לא ממש אכפת בראש איזה ארגון עמד בגין, והאם גולדה מאיר היא אכן אם המושבות

500 שאלונים שחולקו לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב חשפו את בורותם של הנשאלים בכל הנוגע להכרת תולדות המדינה.

בעיתון תל אביב דווח, כי השאלון, אותו יזם תא הפקולטה לציונות של האגודה, חובר על ידי סטודנטים רועי ירום (מהחוג למדע המדינה), ענבל הוכמן (לומדת לתואר שני ביהדות ובהוראה) ונועם בן יוסף (מהפקולטה לרפואה).

על השאלה "מתי הכריז דוד בן גוריון על הקמת המדינה?" התקבלו בין היתר התשובות "מתישהו ב-1948", ו"בערך לפני 60 שנה". השאלה על שם מי קרוי רחוב דיזנגוף זכתה לתשובות כדוגמת "על שם תורם עשיר", "את מי זה מעניין?" ו"למה זה חשוב?". בנוסף, היו מי שהכתירו בתואר "אם המושבות" את גדרה, הכינרת ואפילו את גולדה מאיר.

מחצית מהנשאלים לא ידעו מהו שמו הפרטי של ביאליק, או מיהו מחבר ההמנון הלאומי. על השאלה "בראש איזה ארגון עמד מנחם בגין טרם הקמת המדינה?", ענו רוכשי ההשכלה הגבוהה "ההגנה", "ארגון שחרור ישראל", "לח"י" ו"לא משנה על מה הוא פיקד - העיקר שזה התפרק ועכשיו יש את צה"ל".

נועם בן יוסף, אחד ממחברי השאלון אמר כי לא מדובר במבחן אינטליגנציה אלא בשאלות מאוד בסיסיות ולא צריך להיות גאונים כדי להשיב עליהן. בן יוסף הוסיף כי תוצאות השאלון מראות אולי על חוסר מודעות ואכפתיות.

יו"ר אגודת הסטודנטים, בועז טופורובסקי, הביע אכזבה מתוצאות הסקר: "לצערנו, הממצאים מהמדגם של 500 הסטודנטים מעציבים. חשוב שלכל סטודנט יהיה ידע כללי, שכן הם הדור המעצב של המדינה". טופורובסקי הוסיף כי האגודה תמשיך לקדם יוזמות כאלה ולערוך משאלים גם בעתיד, "וכדאי לסטודנטים להתכונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully