וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הסטודנטים הזרים בארה"ב הולך ויורד

רויטרס

15.11.2005 / 22:23

דו"ח של המכון לחינוך בינלאומי מראה, כי כבר שנתיים מספר הזרים הנרשמים ללימודים אקדמיים בארה"ב הולך ויורד בהתמדה

מספר הסטודנטים הזרים בארצות הברית נמצא בירידה זו השנה השניה ברציפות, כך קובע הדיווח השנתי של המכון לחינוך בינלאומי (ה-IIE), שפורסם אתמול. מספר הסטודנטים שנרשמו ללימודים בשנת הלימודים האקדמית 2004-2005 ב- 1.3%, ל- 565,000 סטודנטים סך הכל, לאחר ירידה של 2.4% בשנה הקודמת.

למרות שירידה זו נמצאת בניגוד חד לעלייה הקבועה ברישום סטודנטים זרים מהשנים הקודמות, מה-IIE נמסר כי סקר שערכו בשנת הלימודים הנוכחית מראה דווקא כי זרים שנבהלו מאירועי ה-11 לספטמבר ובעיות האבטחה שדיברו עליהן לאחר מכן, מתחילים לחזור לקמפוסים. "השקעה בגיוס, משולבת בתהליך יעיל וברור יותר להפקת ויזת סטודנט, התחילו לעצור את הגאות של ירידה ברישום סטודנטים זרים", אמר נשיא ה-IIE, אלן גודמן, בהצהרה שהוציא הארגון.

סקר מקוון שנשלח בנפרד לקולג'ים ואוניברסיטאות על ידי ה-IIE וארגונים נוספים מצאו כי המגמות מעורבות במוסדות הלימוד השונים: 40% מהמשיבים דיווחו על עלייה ברישום הזרים, בעוד 26% אמרו שהוא ירד עוד יותר, ו-34% דיווחו על שינוי מזערי לכאן או לכאן.

לאחר שמכת הנגד שפגעה בסטודנטים הזרים לאחר ה-11 בספטמבר, אנשי חינוך רבים קוראים לממשלת ארה"ב לעשות יותר כדי לגרום לסטודנטים זרים לחוש שהם מתקבלים בשמחה. "אנחנו עומדים בפני תחרות רצינית בשוק העולמי על הסטודנטים הטובים והמבריקים ביותר. המחלקות האחראיות על כך ובטחון לאומי עבדו קשה על מנת לפתור את הבעיות המהותיות בתהליך הפקת הויזה, אבל יש צורך לשפר אותו הלאה", אמר נילס האסלמו, נשיא איגוד האוניברסיטאות האמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully