וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות החינוך של הציונות הדתית מאיימים בשביתה

10.11.2005 / 19:31

לראשונה בתולדות המדינה, ביום חמיש הקרוב, יושבתו ישיבות ואולפנות בהם מתחנכים עשרות אלפי תלמידים

ראשי החינוך של הציונות הדתית מאיימים, לראשונה בתולדות המדינה, להשבית ביום חמישי הקרוב את הלימודים בכל מוסדות החינוך הממלכתי-דתי. זאת, במחאה על קיצוץ של 138 מיליון שקלים מתקציב לימודי היהדות בארבע השנים האחרונות.

מטה המאבק בראשות ינקי פרידמן ,ראש רשת צבי"ה, הודיע על כוונת ההשבתה. במטה חברים גם מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, יו"ר רשת אמי"ת, אמנון אלדר, ראשי רשתות חינוך נוספים ונציגי מנהלי המקיפים הדתיים ברחבי הארץ.

בערוץ 7 דווח, כי ההחלטה על ההשבתה התקבלה לאחר שבמשך ארבע השנים האחרונות קוצץ תקציב לימודי היהדות במוסדות החינוך של הציונות הדתית בשיעור חד של 70%. קיצוץ זה מתווסף לקיצוץ שכבר הוטל על מוסדות אלה במסגרת הקיצוץ שהוטל על כלל מערכת החינוך.

ראשי הישיבות התיכוניות והאולפנות ערכו בחודשים החודשים בשיתוף רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת, כנסי חירום במטרה להיאבק בקיצוצים הקשים במערכת שיגרמו לסגירת ישיבות ואולפנות.

ראשי מוסדות החינוך הזהירו, כי בשל הקיצוץ החריף אין ביכולתם להמשיך ולקיים את מוסדותיהם במתכונת בה פעלו עד כה. ראשי המאבק מתחו ביקורת על שר האוצר החדש, אהוד אולמרט, שלדבריהם כל הנסיונות להפגש עימו על מנת למצוא פתרון לבעייה הקשה, עלו בתוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully