וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורס לגירוש שדים נפתח בוותיקן

13.10.2005 / 21:55

הכמרים ילמדו כיצד להלחם בשטן, שלאחרונה, כך מתברר, נעשה יותר ויותר מעורב בחיי היומיום

זהו היום הראשון ללימודים, כך שמן הסתם חלק מהתלמידים לחוצים. אבל הלחץ נובע גם מהעובדה שהם לא עומדים להתחיל בקרוס רגיל, אלא קורס המועבר על ידי אוניברסיטת הוותיקן, שמטרתו ללמד את תורת השדים ואומנות גירושם.

"אין שום ספק שהשטן מתערב יותר ויותר בחיי היומיום לאחרונה" אמר האב פאולו סקארפוני לתלמידים, שמרביתם כמרים המעונינים לדעת כיצד לטפל בשד במקרה שייפגשו אחד. "לא כולכם תהפכו למגרשי שדים, אך זה הכרחי שכל כומר ידע כיצד להבחין בין אדם שהשתלט עליו שד לבין אחד שרק סובל מהפרעה פסיכולוגית", אמר.

על פי מספר הערכות, באיטליה לבדה ישנם כ-5,000 חברים במה שנחשבים לארגונים שטניים. שלושה רבעים מהם בגילאי 25-17.
הקורס, בן ארבעת החודשים, נקרא "גירוש שדים ותפילת השחרור", והוא מוצע לתלמידי שנה שנייה באוניברסיטת האפיפיור "אתינאום פונטיפיקום רגינה אפוסטולורום", הנמצאת מחוץ לרומא.

כ-120 תלמידים מרחבי העולם ישמעו הרצאות על ההיבטים הרוחניים, התיאולוגים, הספרותיים, הרפואיים, החוקתיים והקרימינולוגיים של עבודת השטן והשתלטות שדים על בני אדם. אחת מההרצאות המתוכננות, למשל, נושאת את הכותרת - "בעיות הקשורות לגירוש שדים ונושאים הקשורים אליהם".

אחד מהכמרים, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי החליט לקחת את הקורס לאחר שעבר "חוויה מאוד מצמררת" בזמן ששמע וידוי מאחת מבנות קהילתו. "קולה השתנה, פניה השתנו והיא התחילה לדבר בשפה שלא הכירה כלל", הוא סיפר. "פגשתי אנשים שסובלים מהבעיה הזו ומסתבר שזה לא כל כך נדיר כפי שניתן לתאר".

טיפים לזיהוי שד האוחז באדם

ההתעניינות המחודשת בעבודת השטן ותורת הנסתר בנצרות התגברה לאחר סרטים חדשים שיצאו השנה כמו "גירוש השדים של אמילי רוז" בבימויו של סקוט דריקסון, ו"מגרש השדים – ההתחלה" סרט ההמשך שיצא בשנה שעברה לסרט הקלאסי מ-1973.

אבל תשכחו מהסרטים. לתלמידים בקורס יהיו מספר מגרשי שדים ידועים ואמיתיים ללמוד מהם. אחר מהם הוא האב גביראל נאני, שנכח בשיעור הראשון של הקורס, ובמהלך ההפסקה אמר לסוכנות רויטרס: "הדבר הראשון שהכומר צריך לדעת הוא האם השטן אכן נמצא בתוך האדם, או שמדובר בבעיה אחרת".

למי שאין כוח ללמוד ארבעה חודשים נאני מציין שישנם ארבעה סימנים בטוחים המצביעים על כך שהמקרה הנידון הוא לא בעיה פסיכולוגית, ושאכן נתקלתם באדם שהשתלט עליו שד. "ראשית, כאשר הוא מדבר או מבין שפות שבדרך כלל אינן מובנות לו. שנית, כאשר חוזקו הגופני הוא לא פרופורציונלי למבנה גופו או לגילו. סימן נוסף הוא שהאדם הופך פתאום למומחה בתורת הנסתר ודרכיה. הסימן הרביעי הוא כאשר האדם מביע לפתע סלידה גופנית מדברים מקודשים, כמו טקסים או תפילות".

בשנת 1999 עדכנו בוותיקן את טקס גירוש השדים. הוא מתחיל בתפילות, ברכות והתזת מים קדושים, הנחת ידיים על האדם האחוז שד, וסימון צלב על גופו. הטקס נפתח במילים "אני מצווה עליך, שטן", ממשיך בגינוי השטן כ"נסיך העולם" ו"אויב הגאולה האנושית", ומסתיים במילים "חזור למקומך, שטן!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully