וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על תוכנית בלייר לרפורמה בחינוך הבריטי

12.9.2005 / 20:07

שרת החינוך לשעבר ואיגודי המורים מבקרים את תוכנית רה"מ להקים בתי ספר אקדמיים בערים. לטענתם, הרפורמה תביא להגדלת הפערים

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הודיע היום על כוונתו להאיץ את התוכניות לרפורמה במערכת החינוך הבריטית, הכוללת את הקמתם של בתי ספר אקדמיים במימון פרטי. אופיה השנוי במחלוקת של התוכנית נודע במלואו כאשר שרת החינוך לשעבר, אסטל מוריס, האשימה את הממשלה ב"התערבות סדרתית" בחינוך העל-יסודי.

מוריס אמרה: "סבב נוסף של שינוי יסודי לא יביא לבדו להשגת סטנדרטים בינלאומיים. גרוע מכך, זו עלולה להיות הסחת-דעת ותו לא. בעוד חמש שנים, מי יהיו הילדים שיירשמו לאותן אקדמיות קטנות? האם כוחות השוק שוב יפסחו על ילדיהם של מי שאינם בעלי יכולת?".

"לא תוכנית הממשלה היא שתקבע את גורל בתי הספר אלא כוחם של ההורים", אמר בלייר, "ההורים בחרו בבתי ספר אקדמיים, וזה טוב מספיק בשבילי". בלייר הגדיר את עתיד הרשויות המקומיות בחינוך: "נציבי חינוך ואלופי התקנים", אך לא ספקי חינוך.

בתי הספר האקדמיים יחליפו בתי ספר שכשלו, באזורים מרכזיים בערים. עד ספטמבר הבא יהיה מספרם הכולל בין 40 ל-50. בעיתון "גרדיאן" דווח, כי כיום פועלים 27 בתי ספר כאלה, כאשר עשרה מהם התחילו לפעול החודש. לדברי בלייר, היעד הוא 200 בתי ספר כאלה עד שנת 2010.

בתי הספר האקדמיים הפכו להיות נושא מרכזי בשיח הציבורי, בכל הנוגע לרפורמות שמבצע בלייר במגזר הציבורי. בוועדת החינוך בפרלמנט טענו שהם מעוררי מחלוקת. גם ראשי איגודי המורים הוקיעו את התרחבותה של שיטה, שיעילותה לא הוכחה מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully