וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בעניין מנהל הבי"ס המואשם בהתעללות באתיופים

12.7.2005 / 16:15

לפי הפשרה, ייפגשו נציגי משרד החינוך ומשפחות הילדים בניסיון למצוא פיתרון. בעמותת 'טבקה' מקווים שהפרשה תסתיים לפני תחילת הלימודים

בג"צ השיג אתמול פשרה בין הצדדים בפרשת מנהל בית-הספר באשדוד, אשר לטענת התלמידים האתיופים התעלל בהם והפעיל כלפיהם אלימות מילולית ופיזית.

על-פי הצעת הפשרה, שנתקבלה על-ידי שני הצדדים - הורי הילדים ומשרד החינוך – ייפגשו נציגי משרד החינוך עם הורי הילדים, ישמעו את טענותיהם וינסו להגיע לפתרון מוסכם על כל הצדדים. הפגישה תיערך בנוכחות נציגי עמותת 'טבקה' (עשיית צדק, באמהרית) אשר מפעילה מרכז לסיוע משפטי ליוצאי אתיופיה, וליוותה את משפחות הילדים בפרשה. טרם נקבע לוח זמנים לפגישה, אולם ב'טבקה' מקווים כי הפגישה תצא לפועל במהלך חופשת הקיץ, על-מנת לאפשר את סיום הפרשה לפני תחילת שנת הלימודים.

הפרשה נחשפה בקיץ שעבר, כשהגיעו לעמותת 'טבקה' תלונות של ילדים ממוצא אתיופי על אלימות מנהל בית הספר היסודי "מוריה" באשדוד, אבי חזן. בעקבות התלונות הושעה המנהל לחודשיים בתחילת שנת הלימודים, אולם שב לתפקידו. עם חזרת המנהל לתפקידו, הגישו הורי הילדים עתירה לבג"צ נגד שרת החינוך, לימור ליבנת, ואחרים במשרד החינוך ודרשו להאריך את השעיית המנהל מתפקידו עד תום החקירה. העתירה, אשר הוגשה לפני כשמונה חודשים, נידונה אתמול בבג"צ.

החיים חזרו למסלולם?

משרד החינוך טוען כי במהלך שנת הלימודים שהסתיימה כעת, בה חזר המנהל לתפקידו, חזרו החיים בבית-הספר למסלולם וכי "הכל מרוצים והרוחות נרגעו", ואולם לעמותת 'טבקה' הגיעו דיווחים אחרים. כך למשל, באחת מהתכתובות המשפטיות בעניין, מדווחת העמותה כי תלמיד ששנה קודם לכן "מנע ממנו המנהל לצאת לטיול יחד עם כל בני כיתתו, והוריד אותו באופן משפיל מהאוטובוס לעיני כולם, הושאר שוב בבית-הספר בזמן שכל כיתתו יצאה לסיור במוזיאון. חמור מכך, למחרת נאמר לילד לא להופיע כלל בבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully