וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוח הזכאות לבגרות: בית ג'אן בפסגה, הערים החרדיות בתחתית

משה שטיינמץ, כתב לענייני חינוך

29.7.2015 / 17:00

משרד החינוך פרסם את נתוני הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תשע"ד, כשבראש הרשימה כוכב יאיר והמועצה האזורית חוף השרון - ומודיעין עילית ובני ברק הרחק מאחור. ראש מועצת בית ג'אן: "אנחנו מוכנים ללמד כל רשות מקומית שתהיה מעוניינת את השיטה". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את נתוני הזכאות לבגרות של שנת הלימודים תשע"ד על בסיס חלוקה לישובים. במקום הראשון נמצא היישוב הדרוזי בית ג'אן, ש-94.39% מתלמידיו היו זכאים לתעודת בגרות. בית הספר התיכון ביישוב, מקיף בית ג'אן, רשם שיעור זכאות לבגרות של מאה אחוזים מתלמידיו. עוד בראש הרשימה היישוב כוכב יאיר עם 92.11% זכאות. אחריה נמצאת המועצה האזורית חוף השרון עם 91.3% ובמקום הרביעי גבעת שמואל עם 90.71%.

רשימת הזכאות לבגרות המלאה

בקרב הערים הגדולות בולטות תל אביב וחיפה עם 76.2% ו-75.1% זכאות בהתאמה, אולם הרבה מתחת נמצאת ירושלים, עם 42.59% זכאות – ירידה של כאחוז וחצי בהשוואה לשנה הקודמת.

מעיריית ירושלים נמסר כי "הנתונים על אחוזי הזכאות לבגרות שפרסם משרד החינוך היום אינם משקפים את המציאות בירושלים וכוללים בתוכם את תלמידי המגזר החרדי והערבי, שמרביתם לומדים במסגרות נפרדות ואינם ניגשים לבחינות הבגרות של משרד החינוך. עוד נמסר כי "נתוני הזכאות לבגרות במגזר הממלכתי והממלכתי-דתי הניגשים לבגרות גבוהים מהממוצע הארצי ובחמש השנים האחרונות עלה אחוז הזכאות לבגרות בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי בכ- 8%, מ- 64% בתשס"ט ל- 72% בתשע"ד".

עלייה של 1.3% בשיעור הזכאים לבגרות בשנת תשע"ד. יותם רונן
בירושלים נרשמה ירידה באחוז הזכאים/יותם רונן

עוד בערים הגדולות: גבעתיים עם 86.65% זכאות לבגרות, רמת גן עם 81.23%, אשקלון עם 74.55%, פתח תקווה עם 73.4%, באר שבע עם 67.41%, אשדוד עם 64.29% וחדרה עם 61.81% זכאות. בתחתית הרשימה הערים החרדיות - ביתר עילית עם 9.83% ובני ברק עם 9.21% ומודיעין עילית עם 7.33%.

העלייה הגדולה ביותר נרשמה במועצה האזורית אשכול. בשנת הלימודים תשע"ג קיבלו בגרות רק 60% מהתלמידים ואילו בשנה האחרונה 77.6%. בכפר קאסם חלה עלייה של 14.85%, כש-51.9% מהתלמידים היו זכאים לבגרות וסכנין טיפסה לשיעור זכאות של מעט יותר מ-80% - עלייה של כ-14% מהשנה המקבילה. לעומת זאת, היישוב לקיה שבנגב רשם את הירידה הגדולה ביותר – ירידה של רבע באחוז הזכאות בהשוואה ל-75% שהיו בשנה הקודמת. בחצור הגלילית הייתה ירידה של כמעט 20% ושיעור הזכאות בתשע"ד הוא 43.75%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן התראיין ביום שני האחרון באולפן וואלה!NEWS עם פרסום התוצאות על נתוני הזכאות לבגרות בקרב המגזר הדרוזית. לדבריו, שיתוף פעולה בין כל הגורמים, משרד החינוך, הנהלת בית הספר, מורים והורים הוא זה שהביא להישג.

קבלאן הסביר את התהליך: בית הספר מבצע מיפוי ובודק היכן בדיוק כל ילד צריך דחיפה וכל ילד מקבל את הסיוע שהוא זקוק לו באופן ממוקד. בכל כיתה בבית הספר יש בממוצע 32 תלמידים ובכל שנה מסיימים את הלימודים מחזור של כ-210 תלמידים. לדבריו, גם לשינוי הדמוגרפי במגזר יש תרומה להצלחה: "בעבר היו משפחות מרובות ילדים והשקיעו פחות בכל ילד, היום במשפחה ממוצעת יש ארבעה ילדים וכל משפחה משקיעה יותר בכל ילד. ההשקעה מתחילה ממש מגני הילדים".

קבלאן הדגיש כי בית הספר מקפיד על 32 ילדים בכיתה וחלוקה של כיתות לפי מקצועות, כל תלמיד משובץ במגמה שמתאים לו ובה יש לו סיכוי להצליח. "אם יפעילו את הרפורמה הזאת בכל הארץ, ההצלחה בו תבוא. אנחנו מוכנים ללמד כל רשות מקומית שתהיה מעוניינת את השיטה", אמר.

IFB עם ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן על אחוזי הבגרות הגבוהים במגזר הדרוזי. מערכת וואלה!
ראש מועצת בית ג'אן ביאן קבלאן/מערכת וואלה!

ראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה, אמר כי ההישג נובע ממאמצי סגל ההוראה בבית הספר של המועצה. "מדובר בצוות מקצועי שכל רשות מקומית הייתה מאחלת לעצמה, שרואה לנגד עיניו רק את הילדים שלנו ושואל את עצמו כל בוקר מחדש מה עוד ניתן לעשות כדי שיהיו בני אדם טובים ומוצלחים יותר", אמר ברכה. הוא הוסיף כי "אין ספק שהישגים כאלה הם תוצר של עבודה איכותית משותפת של כלל הגורמים המעורבים בחינוך הילדים, החל מצוותי החינוך בגנים ובבתי הספר היסודיים, וכלה בהורים שממלאים תפקיד מרכזי בחינוך הילדים, ומשכילים למצוא את האיזון הנכון בין לחץ לשותפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully